فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان روز پنجشنبه در نشستی خبری با موضوع هفته پاسدار و برگزاری یادواره شهیدان نمکی پیشنهاد داد روز ۲۲ اردیبهشت سالروز سفر تاریخی و پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به کردستان را به نام 'روز کردستان' نامگذاری کنند.

سپاه با جدیت به دنبال توسعه کردستان است/ ۲۲ اردیبهشت روز کردستان نامگذاری شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا سردار محمدحسین رجبی با گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان آن را نقطه عطفی در تاریخ استان دانست و بر توجه به ابعاد همه جانبه این سفر تاکید کرد و گفت: مردم کردستان در این سفر سنگ تمام گذاشتن و ولایت مداری خود را بار دیگر به اثبات رساندند. 
او خواستار توجه بیشتر به ابعاد سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان شد و از رسانه ها خواست این ابعاد را به صورت پررنگ برای یادآوری اعلام کنند. 
*** شهیدان نمکی نماد شهدی مظلوم کردستان هستند
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری یادواره شهیدان نمکی در 29اردیبهشت امسال در سنندج از این سه برادر شهید به عنوان شهدای مغفول استان کردستان نام برد و گفت: این سه برادر در عین مظلومیت به شهادت رسیدند و اکنون نیز ناشناخته مانده اند. 
این سه برادر شهید از سوی عوامل ضدانقلاب به اسارت درآمدند و به شدت شکنجه شدند و بعد با بی رحمی به شهادت رسیدند.
او با بیان اینکه این سه برادر جزو هیچ یک از نیروهای مسلح نبودند و تنها به روشنگری و تبیین رفتار گروهک های ضدانقلاب برای مردم می پرداختند گفت: شهیدان نمکی رفتار گروهک های ضدانقلاب با مردم را غیراسلامی، غیرانسانی و غیراخلاقی می دانستند و تنها به همین دلیل به شهادت رسیدند. 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در استان 66خانواده دارای سه تا شش شهید شناسایی شده است گفت: امنیت حاکم بر کشور را مرهون شهدا می دانیم و از این رو برگزاری یادواره و سرکشی از خانواده های معظم آنها جزو وظایف تمام مسوولان است.
سردار رجبی بر توجه هرچه بیشتر به خانواده شهدا تاکید کرد و افزود: متاسفانه مزار برخی از شهیدان در استان ناشناخته است.
او به برگزاری یادواره 66خانواده سه شهید به بالای استان با محوریت شهیدان نمکی در سنندج اشاره کرد و گفت: برادران شهید نمکی 29اردیبهشت سال 59در سنندج به شهادت رسیدند و این یادواره 29اردیبهشت امسال در سنندج با حضور سخنران برجسته کشوری برگزار می شود. 
او رونمایی از سردیس شهیدان نمکی در بلوار نمکی شهر سنندج و تهیه دو کتاب با موضوع خانواده های سه شهید به بالا، تولید مستند شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا را از جمله برنامه های این یادواره ذکر کرد. 
*** سپاه در شناخت سناریوی دشمن به بلوغ رسیده است
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پاسدار ولایت و حافظ ملت نام برد و گفت: سپاه در شناخت سناریوی دشمن به بلوغ رسیده و خار چشم دشمنان است. 
او به قدرت بازدارندگی سپاه در عرصه دفاع از حریم ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: سپاه امروز در زمین، هوا و دریا و در حوزه های دفاعی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و حمایت از نهضت های آزادیبخش و فعالیت های محرومیت زدایی و سازندگی در راستای اعتلای ایران اسلامی تلاش می کند. 
*** هزینه 760 میلیارد ریالی سپاه برای محرومیت زدایی در کردستان
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه این نشست خبری به هزینه 760میلیارد ریالی سپاه بیت المقدس کردستان از سال 89تا 94در راستای محرومیت زدایی در استان اشاره کرد گفت: این اعتبارات برای ایجاد مدرسه، پل، لوله کشی آب، فاضلاب، خانه حریم، خانه های بهداشت، دهیاری، اشتغالزایی و طرح های تولیدی و زودبازده و ایجاد 9سالن ورزشی هزینه شده است. 
سردار رجبی برنامه های امسال در راستای محرومیت زدایی و سازندگی را ایجاد 30مسجد، 30مزار شهدا، 50خانه عالم، 30پل روستایی، 400سرویس بهداشتی، 30حوزه علمیه، 20 طرح آبرسانی، 30مورد احداث راه، 50 غسالخانه و 40 خانه محروم اعلام کرد.
او به اجرای طرح توسعه ای در طراز ملی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: سپاه در نظر دارد دو هزار میلیارد ریال اعتبار را در دو شهرستان استان برای طرح های توسعه ای هزینه کند. 
*** دلجویی از خانواده آسیب دیدگان اوایل انقلاب
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از اجرای طرح شهید شوشتری توسط سپاه کردستان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح از خانواده آسیب دیدگان اوایل انقلاب در سطح استان دلجویی و برای رفع مشکلات آنان نیز تلاش می کنیم.
سردار رجبی افزود: بخشی از مردم در اثر تبلیغات سوء دشمنان فرزندان آنها جذب گروه های ضد انقلاب شدند و کشته شدند و ما نیز پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دلجویی و رفع مشکلات خانواده های آنان تلاش می کنیم.
*** امنیت پایدار مردمی در کردستان برقرار است
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه با یادآوری وجود امنیت پایدار مردمی در کردستان گفت: نیروهای مسلح در استان کردستان با پشتیبانی مردم به صورت شبانه روزی در راستای تامین امنیت پایدار این استان تلاش می کنند. 
سردار رجبی امنیت پایدار کردستان را زیربنای توسعه دانست و افزود: سپاه با جدیت تمام در راستای توسعه کردستان تلاش می کند و از تمام طرح های توسعه ای نیز دفاع و حمایت می کند. 
*** موازی کاری در برنامه های فرهنگی حذف شود
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه این نشست همچنین از موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی در کردستان انتقاد کرد و گفت: برنامه های فرهنگی تنها توسط یک ارگان و نهاد اجرا نمی شود و باید متولیان فرهنگی با برنامه ریزی و با رعایت حیطه کاری هر دستگاه نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی اقدام کنند. 
سردار رجبی از شورای فرهنگی عمومی استان خواست چشم انداز توسعه در حوزه فرهنگ استان را ترسیم کند و آن را مبنای برنامه ریزی قرار دهند. 
*** بازگشایی بازارچه های موقت مرزی راهکار رفع بیکاری در مرزها
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به فعالیت چهار بازارچه موقت مرزی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: سپاه مدافع مردم مرزنشین کردستان است و معتقدیم تا زمانی که در مرزها شغل ایجاد نشود فعالیت بازارچه های موقت مرزی باید باشد.
سردار رجبی تاکید کرد اگر در مناطق مرزهای کردستان اشتغال ایجاد شود و بیکاری برطرف گردد خود سپاه بازارچه های موقت مرزی را می بندد.
او به صدور 12هزار کارت الکترونیکی برای مرزنشینان کردستانی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم درآمد حاصل از فعالیت های مرزی در این بازارچه ها باید صرف توسعه مرزها از جمله ایجاد راه، استانداردسازی پاسگاه ها، انتقال آب لوله کشی و تجهیز پایگاه های مستقر در مناطق مرزی شود. 
*** مردم کردستان در انتخابات حماسه خلق کردند
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در بخش پایانی سخنان خود از مردم کردستان برای خلق حماسه در انتخابات 7اسفند قدردانی کرد و گفت: با وجود مشکلات متعددی که در استان وجود دارد مردم کردستان برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق های رای آمدند و حماسه دیگری خلق کردند. 
سردار رجبی رویکرد سپاه در انتخابات را دعوت مردم به حضور در پای صندوق های رای دانست و تاکید کرد: سپاه در تمام انتخابات ها در جهت افزایش مشارکت مردم تلاش می کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.