دبیر کمیته هماهنگی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو گفت: ۱۷ طرح ملی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه در دست اجراست.

۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی در وزارت نیرو در دست اجراست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، سیدعباس جعفری روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی «مبانی و راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری» کاشان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، بهبود راندمان نیروگاه ها، کاهش تلفات برق، اصلاح الگوی مصرف آب، واگذاری ساخت نیروگاه ها و تصفیه خانه های فاضلاب به بخش خصوصی را از جمله این طرح ها عنوان کرد.
وی افزود: این وزارتخانه تعادل بخشی آب های زیر زمینی، مسدود کردن چاه های غیرمجاز و نصب کنتور بر روی چاه های آب برای کنترل برداشت آب را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داده است.
جعفری گفت: جدول زمانی اجرای این طرح ها و اعتبارات ریالی و منابع ارزی مورد نیاز آنها در وزارت نیرو تدوین و برای معاون اول رئیس جمهوری ارسال شده است.
مشاور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: برای حسن اجرای این طرح ها نشست هایی با بخش خصوصی و پیمانکاران و همچنین مذاکراتی با بانک ها برای تامین مالی طرح ها برگزار شده است.
وی همچنین تصریح کرد: وزیر نیرو به عنوان مجری طرح های اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه، چهار نفر از مدیران عامل شرکت های مادر تخصصی وزارتخانه را برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به معاون اول رئیس جمهوری معرفی کرده است.
جعفری گفت: معاون اول رئیس جمهوری طرح های اقتصاد مقاومتی را اواخر فروردین امسال به این وزارتخانه ابلاغ کرده است.
وی در خاتمه افزود: نخستین گزارش اجرای اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه به معاون اول رئیس جمهوری ارسال و مقرر شده است هر دو هفته یکبار گزارش عملکرد این طرح ها به این معاونت ارسال شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.