دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد حل بحران سوریه از طریق سیاسی، مستلزم گذر زمان است.

حل سیاسی بحران سوریه نیاز به زمان دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در نطقی عمومی در لیسبون هشدار داد حل سیاسی بحران سوریه احتمالا به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

وی در برابر گروهی از دانشجویان سوری در پرتغال که از «اوضاع کاملا غیرقبول » سوریه بسیار ابراز نگرانی کردند گفت: «اولویت من حل و فصل این بحران از طریق گفتگوی سیاسی است.»

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که رسیدن به راه حل سیاسی « احتمالا زمان بر خواهد بود.»
وی همچنین از استقبال آوارگان سوری در پرتغال ابراز خرسندی کرد.

این کشور فوریه شمار آوارگانی را که پیشنهاد کرد بپذیرد به 10 هزار نفر رساند که بیش از دو برابر سهیمه حدود 4500 نفره ای است که پیش از این در چارچوب گفتگوهای اروپایی پذیرفته است.
فعلا، فقط 211 نفر از این آوارگان وارد پرتغال شده اند.

مناقشه سوریه که تاکنون به کشته شدن 270 هزار نفر در طول پنج سال شده است موضوع اصلی نشست جدید گروه موسوم به گروه بین المللی حمایت از سوریه  در هفدهم مه در وین خواهد بود. ریاست این گروه را روسیه و آمریکا برعهده دارد و این دو کشور متعهد شده اند تلاش های خود را برای رسیدن به راه حل سیاسی تقویت کنند.

بان کی مون که دیدار دو روزه ای را از پرتغال انجام می دهد قرا راست پنجشنبه شب با آنتونیو کاستا نخست وزیر این کشور در ضیافت شام و جمعه با مارسلو روبلو رئیس جمهوری این کشور در ضیافت ناهار شرکت کند.

آنتونیو گوترس نامزد پرتغال برای جانشینی بان کی مون در راس سازمان ملل و کمیسر سابق عالی آوارگان ملل متحد نیز قرار است در این دو دیدار حضور یابد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.