۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 379303

قدس آنلاین: تصوری که همه از زندان دارند، مکانی مخوف با محدویت‌ های بسیار و شرایط سخت است. شاید کسی حتی فکرش را هم نکند که زندانی روی کره‌ زمین وجود داشته باشد که نه تنها شرایط فوق را نداشته، بلکه بیشتر به یک تفریح گاه شبیه باشد تا زندان

عکس/ به آزاد ترین زندان جهان خوش آمدید!

به گزارش گروه خواندنی های قدس آنلاین، زندان بستوی در ۷۵ کیلومتری ساحل اسلو در نروژ، جزیره‌ ای است که ۱۱۵ نفر از مجرمانی که به خطرناک ‌ترین جرم ها مانند قتل، تجاوز و قاچاق مواد مخدر محکوم‌ اند در آن زندگی می‌ کنند.

با این وجود، گذراندن زمان در چنین مکانی مانند سپری کردن تعطیلات است. هیچ سیم خاردار، دیوار بلند یا حصار الکتریکی در محدوده جزیره و حتی گارد ارتش و سگ های نگهبان برای گشت وجود ندارد.

زندانی‌ها در کلبه‌ های چوبی رنگ آمیزی شده و کوچکی زندگی می ‌کنند و با حیوانات اهلی، کاشت و رشد محصول و تهیه‌ هیزم خود را سرگرم می ‌کنند.

برای تفریح زندانیان، ساحلی وجود دارد که در تابستان برای حمام آفتاب از آن استفاده می ‌شود. در این ساحل، مکان ‌های مناسبی برای ماهیگیری و سوارکاری وجود دارد. از دیگر تفریح گاه‌ ها میتوان به سونا و زمین تنیس نیز اشاره کرد. وعده‌های غذایی آنها مواردی مثل: فیله‌ ماهی با سس سفید و میگو یا هر غذایی از مرغ گرفته تا ماهی قزل ‌آلا متغیر است. با این توصیفات، این زندان بیشتر شبیه به تفریحگاه آلکاتراز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.