قدس ‌آنلاین- تبریز: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی از بازسازی ۱۲۰ مدرسه در استان خبر داد و گفت: شهرستان بناب پیشتاز مدارس خیرساز است و در حال حاضر ۱۶ باب مدرسه خیرساز مشارکتی در این شهرستان در حال احداث است.

۱۲۰ مدرسه در آذربایجان‌شرقی بازسازی می‌شود
 

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدرضا عیدی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مدرسه 18 کلاسه دولتی ساز در بناب در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز از خیران مدرسه‌ساز به عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت برای بازسازی مدارس استان نام برد و اظهار داشت: بدون مشارکت خیرین تأمین نیاز فضای آموزشی استان ممکن نیست.

وی افزود: در حال حاضر 120 باب از مدارس آذربایجان‌شرقی در حال بازسازی هستند که در سال گذشته 800 میلیارد ریال اعتبار برای این مدارس هزینه شده است.

عیدی تصریح کرد: در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان آذربایجان‌شرقی 700 میلیارد ریال برای بازسازی و تجهیز مدارس استان کمک مالی صورت گرفته است که با توجه به کمبود اعتبارات مالی بزرگ‌ترین ظرفیت برای بازسازی مدارس استان به شمار می‌رود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهتمام اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان برای بازسازی مدارس فرسوده یادآور شد: شهرستان بناب پیشتاز مدارس خیرساز است و در حال حاضر 16 باب مدرسه خیرساز مشارکتی در این شهرستان در حال احداث هستند و در کنار آن مدرسه 18 کلاسه دولتی ساز بناب نیز در دو هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی با اعتبار 45 میلیارد ریال احداث و تجهیز خواهد شد.

 شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی حدود 24 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد و متأسفانه به دلیل عدم توجه به نیازهای شهرستان به فضاهای آموزشی جدید در دراز مدت اکثریت مدارس موجود این شهرستان با عمر بالای 40 سال فرسوده و غیرقابل استفاده هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.