یادگار امام (ره) گفت: گرچه سیاست‌گذاری دولت در امور کلان امری طبیعی است، اما به جای آنکه در امور جزئی کشاورزان تصمیم‌گیری کنیم، بکوشیم آنها به دانش مجهز شوند که در این ‌صورت خودشان مشکلات‌شان را بهتر حل خواهند کرد.

بجای تصمیم‌گیری در امور جزئی کشاورزان، آنها را به دانش مجهز کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: خدمت هرچه بیشتر به مردم و خصوصا کشاورزان، دامداران و اقشاری که عمدتا جزو مستضعفان جامعه هستند یقینا رضایت خداوند و اولیاء او را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به سابقه کهن کشاورزی در جوامع بشری تاکید کرد: امروز اصلاح الگوی کشت، زمان کشت و نوع مصرف آب باید وجهه همت بخش تبلیغاتی کشور در بخش کشاورزی قرار گیرد تا با توجه به کمبود بارش در کشور، روزهای بهتری پیش‌رو داشته باشیم.

یادگار امام (ره) آمار خوب ارائه شده از وضعیت کشاورزی کشور را نشانه مدیریت توانمند این بخش خواند و افزود: آنچه بیش از همه می تواند باعث رشد تولید و سرمایه در بخش کشاورزی شود، تقویت دانش کشاورزان است؛ چرا که اگر کشاورز از این حیث قوی باشد متوجه می‌شود چه چیزی را تولید کند تا نفع بیشتری عاید خود و کشور شود.

سیدحسن خمینی با تاکید بر پیوند دانشگاه و کشاورزی، گفت: یک کشاورز ممکن است با اعمال تغییراتی کوچک در باغ خود، چندین برابر سود بیشتر را برای خود، کشور و اشتغال به ارمغان آورد.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) ادامه داد: اگرچه سیاستگذاری دولت در امور کلان امری طبیعی است، اما به جای آنکه در امور جزئی برای کشاورزان تصمیم بگیریم سعی کنیم به دانش مجهز شوند؛ چرا که هرچه بیشتر در جهت توانمندسازی علمی آنان تلاش کنیم خودشان مشکلات خویش را بهتر حل خواهند کرد.

وی در پایان وزیر جهاد کشاورزی را مدیری توانمند و شایسته خواند که ضمن حفظ روحیات اصیل خویش که همگان از یک مدیر جمهوری اسلامی انتظار دارند، توان کارشناسی و مدیریتی بالایی نیز دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.