۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 379501

قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی مازندران گفت: براساس مطالعات انجام گرفته در ۳۸ شهر مازندران ، ۴۸۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ساری با محدوده بافت فرسوده ۶۰۰ هکتاری، بیشترین سهم را به‌ خود اختصاص داده است.

وجود ۴۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در مازندران

سعید میرزاپور مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب در شهرهای ساری، آمل، بابل، قائم‌شهر و نکا را 1200 هکتار عنوان نمود و افزود: سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری علاوه بر محدوده بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، محدوده‌هایی با کاربری‌های ناهمگون، تاریخی و روستاهایی که در محدوده شهرها قرار گرفته‌اند را شامل می‌شود.

وی این سند را فرصتی مناسب به منظور اجرایی شدن سیاست‌ها در محلات هدف در راستای اهداف عالی اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط اجتماعی و محیطی ساکنان محلات عنوان کرد.

رئیس اداره عمران راه و شهرسازی مازندران ارائه تسهیلات در محدوده‌های هدف را از بسته‌های تشویقی دولت برشمرد که میزان تسهیلات در شهرهای بالای 200 هزار نفر 400 میلیون ریال و شهرهای کمتر از جمعیت مورد نظر، 300 میلیون ریال برای هر واحد مسکونی ست.

میرزاپور با اشاره به حجم زیاد متقاضیان، میزان سود تسهیلات را به‌ طور متوسط 24 درصد در دوره مشارکت و 21 درصد در دوره بازپرداخت بیان کرد و ادامه داد: براساس هماهنگی‌های انجام گرفته متقاضیانی که در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند از یارانه 10 درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه به محدوده‌ها و محلات هدف می‌توان به‌عنوان یک فرصت در راستای پیشرفت استان نگاه نمود، خواستار اتفاق نظر مابین متولیان و مدیران شهری به مقوله مهم احیا و بهسازی محلات مورد نظر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.