قدس آنلاین / علی‌پور : همزمان با دومین سالگرد اجرای طرح تحول نظام سلامت، معاون فنی نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به خبرنگار ما گفت: با وجود کمبود شدید منابع در حوزه سلامت بویژه چالش‌های نقدینگی حاصل از بدحسابی بیمه‌ها که موجب کاهش انگیزش و افول توان اجرایی بیمارستان‌ها شده، حتی یک قدم از اجرای الزامات برنامه‌های مردم محور تحول سلامت عقب نشینی نخواهد شد.

 مدیران اجرایی بیمارستان‌ها بر منشور حقوق بیماران نظارت کنند

مهندس نادر عسگری افزود: تلاش می‌شود رابطه بیمار و کادر درمان همچنان روند بهبود داشته و روز به روز شاهد ارتقای فرایند مسؤولیت پذیری بیمارستان‌ها و سایر مؤسسه‌های درمانی باشیم.
وی ادامه داد: در نسخه جدید و بازنگری شده استانداردهای اعتباربخشی، حقوقِ گیرنده خدمت شامل اطلاع رسانی، ارتباط با بیمار و رضایت‌های آگاهانه و امکانات رفاهی و هتلینگ بیمارستان‌ها و در ‌‌نهایت میزان مسؤولیت پذیری و رسیدگی به امور بیماران بخش زیادی از امتیازات اعتباربخشی را شامل شده و این مهم مبنای تعیین درجه اعتبار و تعرفه هتلینگ بیمارستان است.
مهندس عسگری تأکید کرد: احقاق حقوق بیمار مبنای برنامه تحول نظام سلامت است و در همه ابعاد برنامه، مخاطب اصلی برنامه بیماران هستند. از این رو حمایت از پرداختی بیماران، الزام به تأمین همه نیازهای بیمار بدون دخالت بیمار و همراه، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها و امکانات رفاهی بخش‌های بالینی و افزایش دسترسی بیماران به پزشکان متخصص تنها بخشی از برنامه‌های ملی در راستای حقوق گیرندگان خدمت است.
وی همچنین یادآور شد: مسؤولیت نظارت بر رعایت منشور حقوق بیماران در بیمارستان‌ها برعهده مدیران اجرایی و حوزه نظارتی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در همین زمینه علاوه بر فعالیت مستمر و شبانه روزی دفا‌تر رسیدگی به شکایت در بیمارستان‌ها، تلفن شبانه روزی و سامانه ١۵٩٠ آماده پاسخگویی به شکایات مردمی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.