رییس هیئت مدیره انجمن سینماداران، اقدام حوزه هنری در بازسازی سینماهای شهرستان‌ها را اقدامی مهم و قابل توجه در احیای صنعت سینمادارای دانست.

حوزه هنری با بازسازی‌ سینماهای قدیمی، خاطرات یك نسل را حفظ می‌كند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد قاصد اشرفی رییس هیئت مدیره انجمن سینماداران گفت: خوشبختانه مدتی است نهضتی قابل توجه در حوزه هنری اتفاق افتاده است. در یكی دو سال اخیر، دوستان در حوزه هنری حركت موثر و فعالی در بازسازی سینماها داشته اند. سینماهای حوزه هنری در شهرستان ها برای بسیاری از مخاطبان و سینمادوستان حس و حالی ویژه و نوستالژیك دارند.
 
وی ادامه داد: بازسازی سینما آفریقای مشهد، سینما فلسطین همدان و سینما فلسطین اصفهان نشان از اهمیت دادن این نهاد به علایق سینمادوستان در این شهرهاست. خوشبختانه آمار فروش می‌گوید كه بازسازی سینماها به رونق این سالن‌ها منجر شده است.
 
رییس هیات مدیره انجمن سینماداران افزود: ساخت پردیس بسیار با ارزش است اما بخشی از دغدغه ما باید حفظ سینماهایی باشد كه اعتبار، هویت و شناسنامه دارند. این سینماها خاطرات یك نسل هستند كه در تاریخ سینمای ایران صاحب جایگاه هستند و نباید به مراكز تجاری تبدیل شده یا تخریب شوند. حوزه هنری با این بازسازی‌ها، خاطرات یك نسل را حفظ می‌كند و برای نسل آینده خاطره می‌سازد.
 
وی همچنین ادامه داد: به دوستانم در حوزه هنری و موسسه «سینما شهر» برای این تلاش خسته نباشید می گویم و امیدوارم در سال ۹۵ همچنان همكاری‌های مشترك این دو نهاد در زنده كردن سینماهای قدیمی ادامه داشته باشد. بازسازی سینماها، كمك بزرگی به تولید فیلم در ایران است و نباید به سادگی از این تلاش چشم ‌پوشی كرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.