سید حسن نصرالله در پیامی به همایش بین المللی همصدا با اقصی گفت: اگر نتوانیم نصف امت یا بخشی از امت اسلامی را جذب و متحد کنیم، بهتر و ارجح تر آن است که وضعیت تلخ، دردناک و خشن کنونی را تحمل کنیم.

وضعیت کنونی حاصل عدم اتحاد امت اسلامی است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در پیام حسن نصرالله که توسط شیخ علی دعموش نماینده ویژه دبیر کل حزب الله و مسؤول روابط خارجی آن ، در همایش یک روزه بین المللی همصدا با اقصی امروز - یکشنبه - قرائت شد، همچنین آمده است: تهدیداتی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی گسیل می‌شود ، اینک امت اسلام را در برابر مسئولیت های سنگین در خصوص ملت فلسطین و به ویژه بیت الاقصی قرار می‌دهد .
حسن نصرالله با اشاره به حمایت هایی که از سوی محافل بین‌المللی به ویژه آمریکا و غرب در مورد رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، گفت:‌ مسأله فلسطین به آن چه که درگیری دو طرف در ظاهر است ، محدود نیست به اینکه اسرائیل در برابر ملت فلسطین قرار دارد و اینکه ، این نبرد یک نبرد اسرائیلی –فلسطینی است.
دبیرکل حزب الله در این پیام تاکید کرده است این رژیم نماینده طرح های استکباری و استعماری است و در تمام منطقه ، فرهنگ ، تمدن ، ثروت ها و امکانات جهان اسلام را هدف قرار داده است.اسرائیل پایه نظام پیشرفته و خط مقدم این رویارویی است و ملت فلسطین سالهاست که به عنوان نماینده و در خط مقدم جبهه می جنگد و مقاومت، مبارزه و دفاع می‌کند.
سید حسن نصرالله در ادامه پیام خود آورده است: امروز طرف مقابل این نبرد ، یعنی اسرائیل با اقتدار حضور دارد. دشمن اسرائیلی از همه حمایت های مادی ، اقتصادی ، نظامی ، تکنولوژیک ، سیاسی و رسانه‌ای برخوردار است و حق مسلم خود می‌داند که از آن پشتیبانی شود چرا که اسراییل حافظ منافع آن‌ها در منطقه است و دائما از آن‌ها تقاضای کمک های نظامی کرده و از هرفرصتی در این زمینه برای کسب منافع خود استفاده می‌کند. در نتیجه اردوگاه استکبار جهانی برای نماینده اش در این نبرد چیزی کم نمی گذارد.
وی در پیامش در این باره می افزاید: اما جهان اسلام با نماینده خود که فلسطین باشد در این نبرد چگونه برخورد می‌کند؟ به صورت کلی نتیجه این سوال و ارزیابی منفی بوده و قادر به ارائه نتایج مثبتی نیستیم. من با این حرف در پی سرخوردگی و ملامت امت نیستم. من در پی یافتن علت‌ها ، شیوه اصلاح و حل آن‌ها هستم.
دبیر کل حزب الله با بیان اینکه این نبرد، نبرد امت اسلام است و ما همه باید در پی ادای مسئولیت های خود در این نبرد باشیم تصریح کرد: تعامل امت با این قضیه ، تعامل منفی بوده و هنوز هم هست. تعامل امت حتی قبل از این حوادثی که در منطقه در حال رخ دادن است منفی بود، بنابراین کسی نمی‌تواند بهانه کند و بگوید فتنه ای که منطقه را در حال حاضر در بر گرفته و امت اسلام و کشورهایی چون سوریه ، عراق، یمن، لیبی، افغانستان و پاکستان در حالت کنونی گرفتار آن هستند ، نبوده است. بلکه این ملت ها همواره درگیر این مشکلات بوده اند.
نصر الله در این پیام تصریح کرده است : امروزه بیشتر کشورهای عربی و اسلامی و حتی برخی از جنبش های مذهبی و اسلامی و جهان عرب می‌گویند که ما مسئولیتی در قبال مسجد الاقصی و بیت المقدس نداریم و این مسئولیت خود ملت فلسطین است. آن‌ها اعتقاد ندارند که وظیفه شرعی و واجب دینی نسبت به مسأله فلسطین دارند.
وی با بیان اینکه شاید این مسأله یعنی دفاع از فلسطین برای من و شما از بدیهیات است، گفت: اما شاید برای دیگران این مسأله واضح نباشد و به صورت یک شبه در آمده باشد و رفع آن به تلاش های عرفی ، فرهنگی وحوزوی بزرگ نیازمند است.
سید حسن نصرالله با تاکید بر این که باید به ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی بگوییم که اسراییل خطرناک است، هدف‌ها و خواسته‌هایش برای دولت‌ها و ملت‌های اسلامی خطرناک است و مقابله با آن نیازمند تلاش‌های سیاسی، فرهنگی و رسانه‌یی است افزود: این مسوولیتی است که بر گردن علما،‌ گروه‌های سیاسی و نخبگان و رسانه‌های عمومی است به طور مثال در لبنان برخی از لبنانی‌ها معتقدند دیگر اسراییل هیچ تهدیدی برای لبنان به حساب نمی‌آید و مقاومت لبنان این موضوع را بهانه‌ای برای نگهداری سلاح قرار داده است، این یکی از همین مصیبت‌هاست. این نمونه‌ای از طرز تفکر اشتباه موجود در منطقه است.
نصر الله در این پیام با اشاره به اختلافات و درگیری‌هایی که در جهان اسلام به وجود آمده گفت: امروزه به جای این که همه تلاش‌ها برای پیروزی ملت مظلوم فلسطین باشد تلاش‌ها و کوشش‌ها برای ایجاد دفع فتنه‌های طایفه‌یی و مذهبی انجام می‌شود و این از خطرهای بزرگی است که امت اسلام را تهدید می‌کند. از نظر مذهبی تلاش‌های زیادی صورت می گیرد تا درگیری‌های منطقه را به درگیری‌های شیعه و سنی تبدیل کنند تا نیروی همه را از بین ببرند.
نصرالله در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق فلسطین گروهی را تشکیل دهد تا جنبش‌ها، جمعیت‌ها، نیروها و مراکز پژوهشی و نخبگان در آن مشارکت کنند و در آن گروه و چارچوب، شیوه‌های پژوهش درباره یافتن راه‌حل مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد. شاید ما در این شیوه قادر به جمع کل امت برای این نبرد نباشیم اما تلاش در این راستا بهتر و ارجح‌تر از آن است که وضعیت تلخ و دردناک کنونی را تحمل کنیم.
همایش بین‌المللی همصدا با اقصی صبح امروزهمزمان با هفتمین نشست دو سالانه اعضای اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیردولتی حامی حقوق فلسطین و در حمایت از انتفاضه سوم مردم این منطقه با پیام سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله برگزار شد.
در همایش بین المللی همصدا با اقصی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ، زهرا مصطفوی دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان های غیردولتی حامی حقوق ملت فلسطین و حجت الاسلام و المسلمین قمی معاونت بین‌الملل مقام معظم رهبری حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.