مایکروسافت در حال تعطیل کردن بخش موبایل خود است و قصد دارد نام نوکیا را طی قراردادی به Foxconn واگذار کند. 

مایکروسافت نام نوکیا را به Focxonn می فروشد: تعدیل نیرو در راه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، بر اساس شایعات اخیر منتشر شده از سوی چین، بعد از فروش 15 میلیون گوشی غیر هوشمند در طول سه ماهه اول سال جاری میلادی، مایکروسافت در حال تعطیل کردن بخش موبایل خود است و قصد دارد نام نوکیا را طی قراردادی به Foxconn واگذار کند. 
طی قراردادی که مایکروسافت در سال 2014 امضاء کرد، این شرکت می تواند تا سال 2024 از برند نوکیا برای اسمارت فون هایش استفاده کند. اگر با شنیدن این خبر دوباره به یاد شایعات پر هیاهوی سرفیس فون افتاده اید، خوب است بدانید در همین شایعه اخیر اشاره شده که بعد از تعطیلی بخش گوشی های معمولی، قسمت باقی مانده از مایکروسافت موبایل که به تولید گوشی های لومیا مشغول است در بخش سرفیس ادغام می شود. 50 درصد از پرسنل مایکروسافت موبایل نیز به علت تعطیلی بخش نوکیا تعدیل خواهند شد.
دریافت مجوز پتنت های اندرویدی مایکروسافت درآمد بیشتری را به نسبت درآمد کنونی حاصل از فروش ویندوز فون برای این شرکت به دنبال خواهد داشت. اما موفقیت اخیر تبلت های سرفیس پرو توانسته طرفداران مایکروسافت را متقاعد کند که Panos Panay و تیمش قادر خواهند بود از پس طراحی گوشی های بهتر بربیایند.
از زمانی که نوکیا به مایکروسافت فروخته شد، حدود 18000 نفر از پرسنل بخش نوکیا که به عنوان بخش مایکروسافت موبایل شناخته می شود اخراج شده اند. اگر شایعه اخیر در مورد واگذاری نوکیا واقعی باشد، این تعدیل نیرو و مجموع تعداد پرسنل اخراج شده به زودی افزایش نیز خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.