'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در دیدار با «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه گفت: از تلاش های پاریس برای برگزاری کنفرانس بین المللی برای حل و فصل مسئله فلسطین حمایت می کنیم.

حمایت عباس از طرح فرانسه برای حل و فصل مسئله فلسطین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آلمان، 'نبیل ابو ردینه' سخنگوی تشیکلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عباس و آیرو در نشست مشترک خود در شهر رام الله، اقدام های فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح و تلاش برای از سرگیری روند سیاسی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 
وی افزود: وزیر خارجه فرانسه، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در جریان دیدار امروز صبح خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار دارد.
ابو ردینه تاکید کرد که تلاش های کشورهای عربی و فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح و توقف بی ثباتی در فلسطین و منطقه در مسبر درست حرکت می کند.
فرانسه چند ماه پیش طرحی را برای از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که از سال 2014 متوقف شده است، مطرح کرد.
مذکرات سازش به علت مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی اسیران فلسطینی به بن بست رسید.
تشکیلات خودگردان فلسطین از طرح فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی به منظور حل و فصل مسئله فلسطین استقبال کرده است، در حالی که رژیم صهیونیستی با طرح مخالفت کرده و خواهان از سرگیری گفت و گوهای دو جانبه با فلسطینیان است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با اهانت به قطعنامه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) که خواستار بازگشت کنترل مسجد الاقصی به دست وزارت اوقاف اردن شده و حفاری های غیر قانونی این رژیم وندادن حق عبادت به فلسطینی ها را محکوم کرده است، آن را سخیف و بی اعتبار خواند و گفت: این قطعنامه پیوند هزار ساله یهودیان با مسجد الاقصی را به رسمیت نمی شناسد.
رژیم صهیونیستی بی اعتنا به قطعنامه های سازمان ملل و واکنش های جهانی همچنان به شهرک سازی، اشغال سرزمین های فلسطینی ، تخریب خانه و کاشانه فلسطینی ها و کشتار در فلسطین اشغالی ادامه می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.