​کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ترور شهید مصطفی بدرالدین توسط تکفیری‌ها گفت: حزب‌الله الان هم می‌تواند پاسخ این اقدام آنها را بدهد، اما قطعا پاسخ لازم را در زمان و شرایط مناسبش خواهد داد.

حزب الله در زمان مناسب انتقام خواهد گرفت

به گزارش قدس آنلاین، سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با مهر پیرامون شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در قالب جنگ نیابتی در حال تغییر تاکتیک است. وی گفت: قبلا خود این رژیم مستقیم فرماندهان حزب‌الله را ترور می‌کرد که این روش برای آنها هزینه در برداشت و وجهه این رژیم را بیش از پیش مخدوش می‌کرد؛ چرا که این طور گفته می‌شد که رژیم اسرائیل دست به ترور می‌زند و حزب‌الله هم متقابلا پاسخ او را می‌دهد.
سیدافقهی بیان داشت: برای برون‌رفت از این موضوع، رژیم صهیونیستی تغییر تاکتیک داده، یعنی تمام مقدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری یک عملیات تروریستی را که شامل اطلاع‌رسانی، جاسوسی، تعقیب و مراقبت می‌باشد، را با حمایت از گروه‌های تروریستی به آنها واگذار کرده تا به نیابت از آن رژیم به ترور بپردازند. وی ادامه داد: این تاکتیک منجر به این می‌شود که بهانه‌ای به حزب‌الله جهت انتقام‌گیری از رژیم صهیونیستی داده نشود. وقتی حزب‌الله خودش اعلام می‌کند که شهید بدرالدین توسط تکفیری‌ها به شهادت رسیده، دیگر توجیهی ندارد که بخواهد از اسرائیل انتقام بگیرد، لذا گروه‌های تکفیری سپر بلای رژیم صهیونیستی شده‌اند و اقدامی که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای آن رژیم هزینه‌بر بوده، امروز دیگر توسط تکفیری‌ها صورت می‌گیرد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه قطعا رژیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌توانست چنین ماموریتی با اطلاعات دقیق، تعقیب و مراقبت را در قالب یک عملیات ترور حرفه‌ای انجام دهد، گفت: پشت این ترور می‌بایست یک شبکه بین‌المللی قرار داشته باشد. سیدافقهی افزود: قطعا آمریکا و عربستان نیز در این ترور نقش داشتند، چرا که سعودی‌ها از هر اقدامی علیه حزب‌الله استقبال می‌کنند و این گروه را رسما در اتحادیه عرب، سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند. اما به دلیل ترس از بازتاب بین‌المللی این مسئله و همچنین ترس از انتقام‌گیری حزب‌الله، کتمان می‌کنند. وی تصریح کرد: پس از اقدام به ترور شهید بدرالدین، تروریست‌ها سکوت کردند که این سکوت را رازآلود می‌بینم. اینکه پشت قضیه چه چیزی را دارند که مخفی می‌کنند؟ باید واکاوی شود که علت این سکوت گروه‌های تکفیری چیست.
این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: امروز رسانه‌های غربی-عربی و برخی جریانات داخلی لبنان همچون المستقبل شماتت می‌کنند که این قبیل ترورها نتایج دخالت‌های بی‌پروای حزب‌الله در سوریه است. در حالیکه اگر حزب‌الله در سوریه نمی‌جنگید، الان زنان و کودکان آنها را داعش یا کشته و یا به اسارت گرفته بود.
سیدافقهی در پایان تاکید کرد: حزب‌الله همین الان هم می‌تواند پاسخ این اقدام آنها را بدهد، اما قطعا اقدام لازم را در واکنش به ترور فرمانده ارشد خود در زمان و شرایط مناسبش خواهد داد.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.