۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 380730

قدس آنلاین – سبزوار : مشاور فرهنگی و هنری رئیس شورای شهر سبزوار گفت: در صورتی که فضای شهر رنگ و بوی ایثاربگیرد و شهر وندان بیش از آنچه که در حال حاضر با شهیدان آشنا هستند الفت بگیرند، قطعا شهیدان بهترین الگو برای شهروندان و افراد جامعه می شوند.

فضای شهر سبزوار رنگ و بوی ایثار می گیرد

ابوالفضل عصارزاده در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار  با تاکید بر اینکه فضای شهری باید به گونه ای باشد که ایثار و فداکاری شهدا را بیان کند افزود:خانواده وفرزندان شهدا و ایثارگران نباید فراموش شوند و پس از آن اهداف آرمان شهدا از هر چیز دیگری مهمتر است.

وی ادامه داد :همه جامعه با مشکل کنار رفتن ارزشها مواجه است اما با تلاشهای مداوم و ایجا فضایی مناسب و خوشایند که بتوان داشته هایمان را معرفی بکند و ارزشها را بیان کند می توان با این مشکل مقابله کرد.

وی با تاکید بر استعداد و توانایی ویژه فرزندان شهدا اظهار داشت : باید تمهیداتی اندیشیده شود که این قشر بتوانند از امکانات موجود شهری  بهترین استفاده را ببرند و باید کمیته های علمی، فرهنگی،مددکاری و ...برای ایثارگران تشکیل شود.

این فرزند شهید اظهار داشت : اینکه تنها اکتفاء کردن به سبک نامی از شهدا در معابر و کوچه ها رشادت های این گروه را نمی توان بیان کرد،تصریح کرد :لازم است در کنار نام شهدا گوشه ای از زندگی نامه و حتی از رشادتهای آنان در طول دوران جنگ نوشته شود تا شهروندان آشنایی بیشتری با این افراد پیدا کنند چرا که صرف یک نام نمی تواند گویای همه آن چه هست باشد.

وییادآورشد :شهدا جزء افرادی هستند که همه این امنیت کنونی را مدیون یکایک آنها هستیم و باید برای ادای دین به بهترین شکل ممکن در معرفی آنها و ایجاد امکانات برای بازمندگان آنها تمام تلاش خود را بکار بریم.

عصارزاده همچنین با تاکید بر اینکه امسال  شورای شهر برای بر طرف کردن کمبودهای گلستان شهدا در شهر اقدامات متفاوتی را در دستور کار  دارد خاطر نشان کرد : دستگاهای دیگری برای حل برخی از این مشکلات مانند باغ موزه دفاع مقدس ،حسینیه شهدا باید به میدان بیایند تا مشکلات سریعتر برطرف شوند.

مشاور رئیس شورای شهر  بیان کرد : سبزوار بزرگ جز کلان شهرهای استان خراسان رضوی است که بیشترین تعداد شهید را دارد اما متاسفانه برخی از این مسئله قافل هستند.

وی افزود: شورای شهر سبزوار در انجام پروژهای متعددی با همکاری بنیاد شهید  برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش زیادی انجام داده است برگزاری یادواره شهدا اقدام ارزنده ای است با این وجود نباید تنها به این برنامه ها اکتفا کرد چرا که گویای کل ماجرا نیست.

عصارزاده  درعین حال گفت : تابلوهای فرسوده ای که به نام شهدا مزین شده اند باید نوسازی شده و در تمام مناطق شهری به بهترین شکل نصب شوند تا یاد و خاطره آنان برای عابرین و مردم محلات برای مدتها و سالها زنده بماند. /  انتهای پیام

                    

�  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.