نشست مشترک اوقاف و شهرداران شهرستان خواف با هدف رفع اختلافات و مشکلات و احیاء اراضی وقفی برگزار شد.

 اختلافات و مشکلات مابین اوقاف و شهرداری های خواف حل و فصل می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، نشست مشترک رئیس اداره اوقاف شهرستان خواف با شهرداران شهرهای خواف، سنگان، قاسم آباد، سلامی با هدف حل و فصل مسائل و مشکلات بین آن ها برای بهره گیری هر چه بیشتر از اراضی وقفی و احقاق حقوق موقوفه برگزار شد.
بنابراین گزارش تفاهم نامه 10 بندی بین مدیران کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و اوقاف و امور خیریه استان در جلسه قرائت شد و اعضا روی هر کدام از بندها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در ادامه جلسه با توجه با اختلافات موجود، برای رسیدن به هدف مشترک در مفاد تفاهم نامه کار گروهی متشکل از هفت نهاد شهرستان؛ فرمانداری، اوقاف ، میراث فرهنگی و گردشگری، شورای اسلامی و شهرداران شهرهای تابعه، حوزه علمیه و مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان تشکیل گردد.
گفتنی است جلسات بعدی با حضور کلیه افراد کار گروه تشکیل و مفاد تفاهم نامه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
شایان ذکر است یکی از مفاد تفاهم نامه، حل و فصل مسائل و مشکلات ما بین اداره اوقاف و شهرداریها است که از این پس مشکلات در کارگروه بررسی شده و از ارجاع آن مراجع قضایی پرهیز می گردد.
همچنین رسیدگی به آرامستان های متروکه و فعال، تبدیل به احسن موقوفات، استعلام مالکیت موقوفه از اداره اوقاف، مشارکت و سرمایه گذاری اوقاف و شهرداریها در اراضی وقفی، تفکیک و افراز اراضی وقفی، اجرای مشترک برنامه های فرهنگی، همکاری جهت عمران و آبادانی بقاع متبرکه از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود که نقد و بررسی شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.