داریوش کاردان در یکصد و هفتمین شب شعر طنز «در حلقۀ رندان» شوخی شبیه به برنامۀ اکسیر و فرزاد حسنی کرد.

 شوخی کاردان با فرزاد حسنی و اشعار طنز «در حلقه رندان»

به گزارش قدس آنلاین به نقل زا تسنیم، شب گذشته (یکشنبه) یکصد و هفتمین شب شعر طنز «در حلقۀ رندان» در تالار سوره حوزۀ هنری با حضور طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز برگزار شد. در ابتدای  مراسم داریوش کاردان با یکی از شاعران حاضر در مراسم با شوخی مشابه به برنامۀ اکسیر و فرزاد حسنی باعث خنده حضار شد.
فرامرز ریحان صفت اولین شعر مراسم را خواند:
با خنجر برندۀ خود می‌کشمش/ با تیپ برازندۀ خود می‌کشمش/ غم گر به مصاف دل من برخیزد/ با معجزۀ خنده خود می‌کشمش.
هم پول جهاز و دیه را خواهد داد/ هم پول طبیب ریه را خواهد داد/ من مطمئنم که نصف یارانۀ من/ خرج سفر ترکیه را خواهد داد.
در ادامه بعد از اینکه امید مهدوی چند خبر طنز آمیز از رسانه‌ها و علیرضا پاکروان چند شعر طنز آمیز خواند: هیچ کس تنها نیست همه همراه دارند/ نه یکی نه دوتا چند تا چند تا دارند /پس چرا من تنهام هیچکی همراهم نیست /دائمی که پیشکش اعتباری هم نیست/ هر چقدر من تنهام پدرم فعاله/ هر چقدر که میگیرم خطش رو اِشغاله/ پدرم این روزا تو خط فیس بوکه /روزا رو می خوابه شبا کیفش کوکه ...
در بخش دیگری از «در حلقه رندان» صابر قدیمی با اشاره به اینکه با دیدن عکس کسی که به میز محکم چسبیده بود این غزل را سرودم، خواند: 
قسط می دم به مولا، من می خوام رئیس بمونم/می دونم نمیشه اما، من می خوام رئیس بمونم/چاد و لیبی و سومالی به من احتیاج دارن/من باید برم اوگاندا، من می خوام رئیس بمونم/دیشب اشتباهی رفتم، توی حموم عمومی/نعره می زدم یاالا، من می خوام رئیس بمونم/روزای روشنتون رو، مثه شب سیاه کردم/اما امشب و تا فردا، من می خوام رئیس بمونم/کنج دفتری تو پاستور، یا یه گوشه از آسانسور/هرجا پیدا بشه، هر جا، من می خوام رئیس بمونم/آخرین راه من اینه، یه کاری کنم بترسین:/یوهاها یوها یو هاها، من می خوام رئیس بمونم
حدیثی قومی از دیگر طنزپردازان حاضر در جلسه بود که شعر طنزی را قرائت کرد:
ای عزیزان ساکن تهران/ نه غلط شد سراسر ایران/ گر که خواهید شادمان گردید/ کف زنید کف به حلقه رندان
صابر قدیمی در شعری طنز به موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری و مصطفی مشایخی شاعر طنزپرداز نیز به موضوع «قلیان» پرداختند. ناهید نوری، سعیده موسوی زاده، همایون حسینیان، مهدی استاد احمد، فرید فردوسی، عبدالله مقدمی، امید مهدی نژاد، حسین رضوی فرد، سعید طلایی و چندین نفر دیگر از شاعران و نویسندگان مطرح کشورمان نیز تازه ترین سروده هایشان را برای مخاطبان خواندند  .

در پایان ناصر فیض به نشست عصر دوشنبه 28 مرداد، ساعت 17 اشاره کرد و گفت: در این نشست کتاب «طنز و تراژدی» بهاء الدین خرمشاهی با حضور نویسنده اثر، سید علی موسوی گرمارودی و کامران فانی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.