رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در صورتی که میزان تولیدات ترانسفورماتور در کشور نیاز کشور را تأمین کند از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

اگر نیاز کشور با تولید داخلی برطرف شود جلوی واردات را می گیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه حمایت و ارتقاء تولید ملی با ساز و کارهای متنوع می تواند انجام شود ، افزود: برای افزایش تولید و بالا بردن کیفیت و برخوردار شدن از استانداردهایی که بتوان آن را صادر کرد ، اگر یک واحد تولیدی بتواند نیازهای داخلی کشور را برطرف کند که نیاز به واردات آن محصول نباشد مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی اجازه واردات آن را نخواهیم داد تا تولید ملی بتواند بازار فروش کافی داشته باشد.
وی درباره میزان تولید شرکت ترانسفو ری نیز گفت: درباره میزان تولید این شرکت از مسئولان صنعت برق پرسیدم که اگر ترانسفورماتورهای این گروه های صنعتی نیاز داخل را برآورده می کند قطعاً دولت اجازه واردات نمی دهد.
نوبخت اضافه کرد: دولت می تواند درباره سیاست های واردات چه از طریق تعرفه و عدم ثبت سفارش بر واردات محصولات نظارت و کنترل کند و اگر درباره ترانسفورماتور نیاز به واردات باشد این سیاست دولت را رسماً اعلام می کنم و بر اجرای آن پیگیری خواهم کرد.
وی با اشاره به اینکه زمینه صادرات این شرکت 5 برابر افزایش یافته است ، تصریح کرد: اگر چنین باشد دولت خودش را بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی متعهد می داند تا زمینه را برای صادرات این گروه صنعتی فراهم کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در زمینه میزان بدهی وزارت نیرو به گروه صنعتی ترانسفو گفت: در قانون رفع 

موانع تولید و در بودجه سال جاری ظرفیت قانونی بوجود آمده که اگر از یک شرکت یا دستگاه های دولتی طلبکار باشند و در عین حال به جای دیگر بدهی داشته باشند بتوانیم از طریق تهاتر این بدهی و مطالبه را تسویه کنیم و درباره شرکت ترانسفو نیز دولت حتماً کمک می کند تا تعهدات وزارت نیرو به شرکت ترانسفو تسویه تا زمینه سرمایه گذاری این گروه نیز مهیا شود.
نوبخت: 3.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بعد از برجام 3 میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است.
محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه ترانسفوماتور توزیع کشور هم  افزود: این میزان سرمایه گذاری در 41 طرح در نقاط مختلف کشور در حال اجراست.
وی این موضوع را مقدمه ای بر رشد بزرگ اقتصادی دانست و گفت: 7 هزار و 500 واحد تولیدی شناسایی شده است و در سال جاری واحدهایی که بیش از 80 درصد پیشرفت دارد با تامین سرمایه در گردش مناسب به پایان می رسد.
نوبخت انتقال شرکت ترانسفو ری را از شهر ری به شهر صنعتی پرند را مهم دانست.
بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور(شرکت ایران ترانسفو ری) با حضور نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون وزیر نیرو ، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان تهران به بهره برداری رسید.
این کارخانه و واحد تولیدی که اهمیت فراوانی در حوزه توسعه صنعت برق دارد ، در فضائی بالغ بر 13 هکتار احداث شده است. 
بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور با هدف تامین نیاز به ترانسفورماتور در بخش های تولید، انتقال و توزیع و همچنین توسعه صادرات و اشتغال، در شهر پرند و با سرمایه گذاری بالغ بر هزار و 500 میلیارد ریال احداث شده است.
سالانه در بزرگ ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور(شرکت ایران ترانسفو ری) 22500 ترانس تولید خواهد شد که این تعداد ترانس برابر با چهار هزار مگاولت آمپر است. 
با افتتاح این سایت جدید تولیدی شرکت ایران ترانسفو، بیش از 600 نفر بصورت مستقیم و 1500 نفر نیز بصورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.
با بهره برداری از بزرگ ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور ضمن جلوگیری از خروج 
سالانه 40 میلیون دلار ارز از کشور، با صادرات تولیدات این کارخانه بیش از شش میلیون دلار ارز وارد کشور خواهد شد.
شرکت ایران ترانسفو بعنوان اولین طراح و تولید کننده ترانسفورماتور در ایران در سال 1345 تحت لیسانس زیمنس آلمان نخستین کارخانه خود را در استان تهران راه انداری کرد که این شرکت در حال حاضر با بیش از نیم قرن تجربه در صنعت ترانسفورماتور محصولات خود را بر اساس استاندارد های روز دنیا تولید می کند.
تولیدات این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخل کشور،در حال حاضر محصولات این شرکت به ده کشور از جمله عراق، ترکمنستان،افغانستان،آذربایجان،و ارمنستان صادر می شود. 
گروه صنعتی ایران ترانسفودر سال های اخیر با وجود سایه سنگین تحریم، ضمن حفظ تولید و اشتغال ، محصولات جدیدی را وارد سبد محصولات خود کرد که گامی بزرگ در خودکفایی این مرز و بوم محسوب می شود، همچنین شرکت ایران ترانسفو با اجرای طرح های توسعه ای سعی در گسترش حوزه های تولیدی و بازار هدف خود کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.