نیروهای عراقی در ادامه عملیات پاکسازی شهر راهبردی «الرطبه» در غرب استان الانبار با پشتیبانی دقیق نیروهای هوایی، مواضع تروریست‎‏ها در حومه شرقی شهر را هدف قرار دادند و توانستند پس از درگیری دو ساعته منطقه «الولید» را در نزدیکی شهر الرطبه بازپس بگیرند.

ارتش عراق یک گام دیگر به شهر «الرطبه» در مرز با سوریه نزدیک می‎شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، همزمان با تثبیت مواضع نیروهای عراقی در شهر استراتژیک «الرطبه»، جنگنده‎‏های نیروی هوایی ارتش، مواضع تروریست ها را در روستای «الدراعمة» واقع در شرق شهر هدف قرار دادند و تحرکات تروریست‎ها در این روستا را به طور کامل فلج کردند و سرانجام دقایقی قبل موفق شدند مواضع خود در این روستا را تثبیت کنند.

همزمان با پاکسازی روستا، نیروی هوایی ارتش عراق مواضع تروریست‌های داعش را در شهر الرطبة و مناطق مرزی با کشور سوریه به شدت مورد هدف قرار دادند تا عناصر تروریستی داعش تجهیزات و نیروهای جدید از طریق سوریه به سمت شهر الرطبة ارسال نکنند.


همزمان با پاکسازی مناطق شرقی حومه شهر الرطبة، تروریست های داعش در تلاش بودند با سه خودروی انتحاری مواضع نیروهای عراقی هدف قرار دهند که با هوشیاری نیروها، خودروهای انتحاری قبل از رسیدن به مواضع، توسط یگان موشکی منهدم شدند و عناصر انتحاری داعش توسط تک تیرندازان از پای درآمدند.

نیروهای عراقی همچنین با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش موفق شدند عصر امروز جاده ارتباطی «الصکار»- «الرطبة» را که نزدیک به 60کیلومتر طول دارد، پاکسازی کنند و امنیت را به این مسیر مهم بازگردانند.

به گزارش فارس، نیروهای متخصص یگان مهندسی در حال پاکسازی مسیر الصکار- الرطبه از بمب ها و مین های کار گذاشته شده هستند.

تروریست های داعش صدها بمب و مین در حد فاصل این مسیر ارتباطی از جمله در استراحت‌گاههای جاده ای و رستوران ها جاسازی کرده اند.

شهر راهبردی الرطبة در غرب استان الانبار و در نزدیکی مرز سوریه واقع شده و تنها شهر آلوده به عناصر تروریستی داعش است.


از مناطق حومه غربی شهر هیت خبرها حاکیست، نیروهای ارتش عراق با کمک عشایر اهل سنت منطقه موفق شدند دو روستای «ابوالعلا و الجودفیة» در شمال غرب البغدادی آزاد کنند.

در این عملیات 48 تروریست داعش کشته و زخمی شدند و تجهیزات سبک و سنگین تروریست های داعش به غرامت گرفته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 123 IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    یا زهرا س