عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبرمعظم انقلاب بیش از ۵۰ بار مساله نفوذ دشمن را مطرح کرده اند، گفت: اعضای مجلس خبرگان وظیفه دارند تا راه های نفوذ را تبیین و برای مقابله با آن از توان وظرفیت موجود استفاده کنند.

اعضای مجلس خبرگان برای مقابله با نفوذ از ظرفیت موجود استفاده می کنند

به گزارش قدس آنلاین،آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص اولویت های مجلس خبرگان در دوره پنجم و دستاوردهای مجلس چهارم افزود: کار رسمی و جوهره این مجلس، شناسایی افرادی است که لیاقت برای تصدی رهبری جامعه را داشته باشند و این اقدام، پنهان و مخفی است.
وی ادامه داد: در زمان ارتحال امام مشاهده کردیم که مجلس خبرگان بهترین گزینش را صورت داد که از آن بهتر نداشتیم که خلف صالح امام(ره) که قریب 30 سال زیباترین وبا درایت ترین رهبری را بر جامعه انجام داده است.
منتخب مردم سیستان وبلوچستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: وظایف حاشیه ای این مجلس این است که فرمایشات رهبری را به جد پیگیری و برای آن اولویت ها را شناسایی کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف این مجلس پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، گفت: اگر چه این مجلس نقشی در اجرا ندارد اما وظیفه نظارتی آن برای شناسایی اولویت ها و ایجاد بستر مناسبی برای انجام امور از دیگر وظایف این مجلس است .
آیت الله سلیمانی گفت: مجلس خبرگان رهبری وظیفه نظارتی بر سیستم دارد و می تواند با تشویق بخش خصوصی و وساطت معتدل، گره های موجود در جامعه را برای روان سازی باز کند .
عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص دستاوردهای دوره چهارم نیز اظهار کرد: این دوره با فراز و نشیب هایی همراه بود چرا که مدیریت این مجلس با مرحوم حضرت آیت الله مشکینی آغاز شد و بعد به آیت الله هاشمی رفسنجانی و پس از آن به مرحوم آیت الله محمد رضا مهدوی کنی و در آخر نیز به آیت الله محمد یزدی رسید .
آیت الله سلیمانی گفت: این تغییرات به قدری با درایت و محبت صورت گرفت که به رغم تلاش دشمنان، گویا اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: چهار بار تغییر در یک سیستم مدیریتی آن هم در چنین جایگاهی نشان می دهد که کوچکترین اثر منفی در نقل و انتقالات جایگاه خدمتی بوجود نیامد که این نکته ای در خور تحسین است .
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در راس هرم کسانی قراردارند که این جایگاه را جایگاه خدمت ارزشمند رهبری قلمداد می کنند نه جای قدرت و منازعه .
آیت الله سلیمانی ادامه داد: در مجلس چهارم موضوع افزایش نمایندگان در برخی از استان ها به تناسب افزایش جمعیت مطرح شد که قبل از وارد شدن این مجلس به موضوع وزارت کشور تعدادی از افراد را در استان ها افزایش داد اما چون این موضوع مربوط به خبرگان بود، می بایست در خود این مجلس به تصویب برسد که بعد از مطرح شدن رای نیاورد و تنها حوزه البرز که از استان تهران جدا شده بود مورد موافقت قرار گرفت .
وی افزود: در دوره پنجم مجلس خبرگان تعدادی از بزرگان که سند افتخار برای نظام بودند از جمله حضرات آیات محمد تقی مصباح یزدی و محمد یزدی برمبنای شرایط انتخابات رای نیاوردند اما بخش عظیمی از مجلس خبرگان، همان هایی هستند که در دوره های قبل و قبل تر در این مجلس حضور داشته اند.
آیت الله سلیمانی در خصوص دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تردیدی نیست در زمان رقابت ممکن است شعارهایی که رنگ محلی و انتخابیه دارد، داده شود اما بعد از آنکه فرد منتخب می شود، منتخب همه مردم کشور است .
وی تصریح کرد: مهم این است که مجلس با همدلی دولت و دولت با همدلی مجلس و هر دو به عنوان بازوان قوی رهبری در نظام ولایی با رعایت اولویت های جامعه، امور عمومی کشور را پیگیری کنند .
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: موضوعاتی از قبیل پسابرجام و اولویت های آن، اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل باید شناسایی شود و دولتمردان با بخش خصوصی و نمایندگان با نظارت، بسترهای فعالیت وتولید و پیشرفت در جامعه را فراهم کنند.
ایت الله سلیمانی با اشاره به اینکه رقابت دیروز باید به رفاقت امروز تبدیل شود، گفت: مصلحت امور نظام کشور باید مد نظر همگان باشد و نماینده سه مسئولیت درباره حوزه انتخابیه، استان و کشور دارد که باید با مشخص کردن اولویت های موضوعات، درصدد حل آنها برآید .
گفتنی است پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری چهارم خرداد ماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.