هیئتی از علمای شیعه فعال عراقی با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) دیدار کردند.

اختری: علی‌رغم تمام توطئه‌ها، تشیع در جهان در حال گسترش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمد الحیدری» رئیس هیئت روحانیون عراقی با ابراز خشنودی از این دیدار گفت: مفتخریم که با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) که نقش بسزایی در ترویج اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در سراسر جهان دارد، دیدار می‌کنیم. وی در معرفی اعضای هیئت متبوع خود گفت: این هیئت شامل تعدادی از روحانیون عراقی پیرو ولایت فقیه است که در نیروی الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) و موسسات علمی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.
الحیدری ادامه داد: تشکل علمای ولایی چندسال پیش در عراق تاسیس شد و فعالیت خودش را پس از تدوین آئین نامه و برگزاری انتخابات درون گروهی، در راستای ایجاد مدارس و حوزه‌های علمیه در ۵ استان عراق به نام امام خمینی (ره) آغاز کرد. همچنین این تشکل در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی برای مبلغین فعال در نیروهای حشد الشعبی و مساجد هم فعالیت دارد. همچنین تشکل علمای ولایی برنامه‌هایی را در محافل دانشگاهی و مدارس دارد و این تشکل در ایام زیارت اربعین هم فعال است. دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیئت علمای عراقی در این مجمع اظهار کرد: علما و حوزه‌های علمیه عراق در نشر کتب اهل بیت (ع) و در تحولات این کشور نقش بسزایی داشتند. البته اکنون شرایطی دشوار پیش روی پیروان اهل بیت (ع) در جهان وجود دارد، اما با این حال و علی رغم تمام توطئه‌ها، تشیع در سراسر جهان در حال گسترش است. مجمع جهانی اهل بیت (ع) اکنون در ۱۳۰ کشور حضور و با بیش از چهار هزار موسسه فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور ارتباط دارد که این به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به فعالیت روحانیون عراقی در جهان گفت: در دوره رژیم صدام بسیاری از علمای عراقی مجبور به مهاجرت از این کشور شدند و آن‌ها توانستند که اسلام و مذهب تشیع را در کشورهای مختلف جهان گسترش دهند. در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی، زمینه را برای روحانیون فراهم کرده که از خانه خود مردم را به سوی دین هدایت کنند و این مساله رسالتی سنگین را به دوش ما گذاشته است. وی ادامه داد: اکنون شرایطی دشوار برای شیعیان به وجود آمده، زیرا فشار و حمله به پیروان مکتب اهل بیت (ع) در مناطق مختلف جهان وجود دارد. اکنون استکبار جهانی و کشورهای مرتجع عربی از گروه‌های تکفیری از جمله القاعده و داعش حمایت می‌کنند تا با خط اسلام اصیل مبارزه نمایند و اکنون جنگ همه جانبه در راستای نسل کشی شیعیان در جریان است. دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش پایانی مبارزه با جریان‌های تکفیری را ضروری دانست و افزود: باید با جریان‌های تکفیری در همه حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی مبارزه کنیم و کوتاهی در این زمینه تبعات خطرناکی را به دنبال دارد. مجمع جهانی اهل بیت (ع) آماده همکاری و کمک به شما در این حوزه‌ها است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد الحیدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعضای این هیئت و تشکل علمای ولایی در نشر مکتب اهل بیت (ع) در عراق کوشا هستند و فعالیت‌های فرهنگی در عراق مورد تاکید آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است. این روحانی برجسته عراقی در پایان اظهار کرد: اکنون کتاب‌های امام خمینی (ره) و معارف شیعی در تمام کتابخانه‌های عراق است. ولی ما یک سری نیاز‌ها برای انجام طرح‌های فرهنگی داریم که این نیاز‌ها باید تامین شود. ما خودمان را سربازان ولایت می‌دانیم و توانایی لازم را برای انجام طرح‌های مختلف داریم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.