وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه هنگام دیدار از مجموعه بندر بزرگ سنگاپور، شرایط جدید بین المللی پس از اجرای برجام را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی و این دولت – شهر به منظور سرمایه گذاری در طرح های عمرانی ایران دانست.

 وزیر کار: فرصت های مناسبی برای مشارکت سرمایه گذاران خارجی و سنگاپور در ایران فراهم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'علی ربیعی' وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به همراه هیاتی از مدیران ارشد بازرگانی کشورمان به این کشور بندری جنوب شرق آسیا سفر کرده است، روز چهارشنبه از سازمان بندر سنگاپور و مجموعه بزرگ بندری آن بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت بندر بزرگ سنگاپور قرار گرفت.
وی که به دعوت رئیس بندر سنگاپور که جزو سه بندر بزرگ دنیا است از این منطقه بازدید کرد، گفت که شرایط جدید بین المللی اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه گذاری در طرح های عمرانی ایران به وجود آورده است.
ربیعی توسعه بنادر، هتل ها و زیرساخت ها را از جمله محورهایی دانست که می تواند جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی داشته باشد و ایران آمادگی دارد از این شرکت ها استقبال کند.
وی به شرایط مناسب پیش آمده پس از اجرای برجام اشاره کرد و گفت که این فرصت مغتنمی برای شرکت های بین المللی و بندر سنگاپور به منظور سرمایه گذاری در بنادر ایران است.
وزیر کار گفت که دو شرکت مهم حمل و نقل دریایی کشورمان یعنی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش در حال حاضر همکاری مناسبی با بندر سنگاپور و شرکت های این دولت – شهر دارند که این همکاری ها در شرایط جدید بایستی بیش از پیش افزایش یابد.
رئیس مجموعه بندری سنگاپور نیز در این دیدار آمادگی این مجموعه را برای توسعه همکاری های دوجانبه با دو شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی ایران و سرمایه گذاری در زمینه توسعه فعالیت های دریایی و بندری و انتقال دانش فنی به کشورمان اعلام کرد.
بندر سنگاپور مشتمل بر 7 پایانه کانتینربر با ظرفیت 40 میلیون کانتیتر است که از ساحل جنوبی تا غرب بندر سنگاپور امتداد یافته است.
صنعت دریایی در حال حاضر حدود 7 درصد تولید ناخالص داخلی سنگاپور را شامل می شود.
آمار رسمی نشان می دهد روزانه حدود 60 کشتی بزرگ در بندر سنگاپور پهلو می گیرند و به طور متوسط روزانه 91 هزار کانتینر از این بندر جابجا می شود.
یک ‌چهارم از کانتینرهای حمل شده در جهان زیرپوشش بندر سنگاپور قرار دارند. این بندر همچنین بزرگترین بندر پالایشگاهی جهان است و حدود نیمی از نفت جهان در این بندر پالایش می‌ شود.
بندر سنگاپور درحال حاضر با 600 بندر در نقاط مختلف کره زمین در 123 کشور در ارتباط است و شلوغترین بندر جهان در زمینه حجم کل مواد حمل ‌شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.