قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: ٤٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات این صندوق امسال برای رونق تولید و صادرات تسهیلات پرداخت می کند.

صندوق توسعه ملی امسال ٤٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد قاسم حسینی امروز (پنجشنبه، ٣٠ اردیبهشت ماه) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این مقدار، ٢٠ هزار میلیارد ریال صرف رونق تولید و ٢٠ هزار میلیارد ریال نیز صرف توسعه صادرات می شود.

وی اظهار کرد: این تسهیلات به نحو عادلانه میان استانهای برخوردار و کمتر برخوردار توزیع خواهد شد.

حسینی بیان کرد: تقاضا برای اجرای طرحهای زیر ١٠ میلیون دلار در همه استان های کشور پذیرفته می شود و برای پرداخت تسهیلات ارزی به این واحدها محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان این که ٨٠ درصد منابع در اختیار این صندوق، منابع ارزی است گفت: طرح هایی که نیاز به دریافت ارز داشته باشند مورد حمایت این صندوق قرار می گیرند و به اندازه مورد نیاز از این منابع به این گونه واحدها تزریق می شود.

حسینی تصیح کرد: پارسال برای نخستین بار هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش گردشگری اختصاص یافت که یک هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال آن در استان های محروم هزینه شد.

وی گفت: این تسهیلات براساس سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صرف ساخت هتلهای چهار و پنج ستاره شده است.

حسینی افزود: این تسهیلات به نسبت عادلانه ای میان استانهای برخوردار و کمتر برخوردار تخصیص داده شده است.

وی گفت: تسهیلات ارزی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، و وارد کردن مواد اولیه به توجیه صادرات مجدد و نیز صادرات کالا بدون محدودیت پرداخت می شود.

حسینی بیان کرد: صندوق توسعه ملی از سال ١٣٩٤ شرایط اخذ تسهیلات را آسان تر کرده و پیش شرطهایی مانند داشتن صورت حسابهای مالی را برداشته است و بانکهای استانی نیز باید به این روند کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.