مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی از اجرای ۱۷۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی در کشور از طریق فاینانس داخلی خبر داد.

اجرای ۱۷۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی از طریق فاینانس داخلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، حیدری امروز در کارگاه آموزشی جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری که با حضور هشت استان پیشرو در جذب سرمایه‌گذار پروژه‌های عمرانی، در گیلان برگزار شد، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که دولت در تامین منابع مالی پروژه‌های زیرساختی دارد تصمیم گرفتیم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده 56 قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت،نسبت به تامین مالی پروژه‌ها اقدام کنیم.

وی افزود:هم اکنون با برگزاری و انتشار فراخوان‌های صورت گرفته برای 16 پروژه به طول تقریبی 1700 کیلومتر توانستیم متقاضیان فاینانس داخلی را به ارزش 7 هزار میلیارد تومان جذب کنیم و امیدواریم که در طول سال جاری بخشی از این فرایند محقق شود و تحولی در حمل و نقل کشور صورت گیرد.

علی خاوری - مدیرکل راه و شهرسازی گیلان - نیز با اشاره به تنگناهای مالی دولت در اجرایی کردن پروژهای عمرانی،گفت:یکی از راه‌های برون رفت اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کشور،استفاده از بخش خصوصی و ظرفیت‌هایی که در ماده 56 قانون قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت پیش‌بینی شده است.

وی افزود:در استان گیلان 4 پروژه بطول 60 کیلومتر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این قانون اجرایی می‌شود که شامل پروژه‌های انزلی-رضوانشهر، سراوان – ملاسرا – شفت، بازکیاگوراب – سیاهکل که مجموعا4 پروژه در قالب 4 قرارداد با ظرفیت 620 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.