استاندار کردستان در دیدار عبدالکریم سنجاری وزیر داخله اقلیم کردستان بر امنیت کردستان عراق و اهمیت توسعه روابط دو منطقه تاکید نمود.

امنیت کردستان عراق امنیت ماست / صدور فناوری، خدمات و آموزش‌های پزشکی و همکاری‌های فرهنگی با اقلیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در این دیدار که عصر امروز برگزار شد گفت: در سفر به اقلیم کردستان عراق جلسات خوبی با استاندار و اتاق بازرگانی اربیل داشته ایم که در نهایت تفاهم‌نامه‌ای با اربیل در راستای ارتقای روابط در همه زمینه‌ها امضا خواهد شد.
وی گفت: استان کردستان و اقلیم کردستان عراق علاقه مندی‌ها و سوابق تاریخی دیرینه‌ای دارند و همیشه در شرایط مختلف یار و یاور همدیگر بوده‌ایم و منافع سیاسی و اقتصادی و امنیتی مشترکی در منطقه داریم که همه این مسایل با استاندار محترم اربیل مطرح شده است.
زاهدی افزود:‌ کردستان در زمینه آموزش در دو بخش می تواند با اقلیم همکاری داشته باشد اول در حوزه دانشگاهی این آمادگی را داریم در مقطع دکتری دانشجو بپذیریم و در رشته‌های پزشکی دوره‌های فوق تخصصی کوتاه مدت را داشته باشیم و شیوه‌های جدید جراحی را آموزش دهیم.
وی گفت: دوم استان کردستان در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای از استان های برتر کشور است و آمادگی داریم به متقاضیان اقلیم کردستان آموزش های مهارت‌های شغلی در کوتاه مدت را بدهیم.
استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت بالای حوزه فرهنگی و هنری استان کردستان گفت: در این زمینه نیز می‌توانیم همکاری‌های خوبی را داشته باشیم و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز کردستان در این هیات هستند و مذاکراتی را در این خصوص داشته‌اند.
وی گفت: در مباحث اقتصادی و بازرگانی روز گذشته مذاکرات کاربردی داشته‌ایم و می‌توانیم روابط دو طرف را توسعه دهیم و نیازمندی‌های دو طرف برآورده شود.
زاهدی افزود: همان گونه که در جلسات مختلف مطرح شد در زمینه‌های فنی و مهندسی و نیز مصالح ساختمانی و مواد غذایی، این ظرفیت در ایران و استان کردستان وجود دارد و می شود سرمایه گذاری های مشترکی داشته باشیم و تفاهم نامه منعقده را در آینده نزدیک عملیاتی کنیم.
وی از وزیر داخله اقلیم کردستان به خاطر توجه ویژه ی به روابط بین اقلیم کردستان عراق و استان کردستان تشکر کرد و گفت: برای ما توجه به پیشرفت و توسعه و نیز امنیت اقلیم مهم است.
زاهدی گفت: ‌امنیت اقلیم کردستان عراق را امنیت خودمان می‌دانیم چون ما مسلمانان و کشورهای منطقه، دشمن مشترکی تحت عنوان داعش داریم و اینان تمام مردم منطقه را به نوعی کافر می‌دانند و می‌خواهند همه را از بین ببرند بنابراین همکاری‌های ما در زمینه مسایل امنیتی بسیار مهم و حایز توجه است.
استاندار کردستان گفت: توسعه روابط بازرگانی مورد توجه ماست و معتقدیم که این روابط را سریعاً توسعه دهیم و با توجه به اینکه ظرفیت‌های بالایی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد ما می توانیم به عنوان نماینده اقلیم کردستان عراق و ایران نیازهای شما را از طریق دیگر استان‌های کشور تامین نمایم.
استاندار کردستان مجدداً به رسمی شدن مرز سیرانبند از نظر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ما در آنجا سرمایه‌گذاری‌های را کرده‌ایم و جا دارد شما نیز به عنوان اقلیم کردستان حمایت های لازم را بکنید که دولت مرکزی این مرز را رسمی اعلام کند و از ظرفیت‌های بالای آن دو طرف بهرمند شوند.
استاندار کردستان گریزی به توانمندی‌های درمانی و پزشکی استان کردستان زد و گفت: در سنندج و دیگر شهرهای استان امکانات درمانی خوبی را داریم این در حالی است که بسیاری از مردم اقلیم به تهران و دیگر شهرهای ایران سفر می کنند و ما این امکان را داریم که توریسم درمانی را با اقلیم کردستان گسترش دهیم.
وی در پایان مجدداً به بحث داعش و خطرات آن اشاره کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران هموراه مانند گذشته یار و یاور و پشتیبان مردم مظلوم منطقه و به خصوص اقلیم کردستان عراق خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.