۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 382461

کارشناسان بورس معتقدند: بازار بورس طی هفته گذشته با نوسانات زیاید مواجه بود بنابراین تا زمانی که بخش سودآوری شرکت ها حل نشود انتظار رشد در بازار سرمایه معقول نیست.

فراز و نشیب بورس طی هفته گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا گیوکی در گفتگو  با  اشاره به وضعیت بورس درطی هفته جاری افزود: بانکی ها اغلب با معاملات منفی همراه بودند. همچنین شرکتهای بیمه ا ی نیز در برخی از روزها با جو مثبت  و در برخی روزها با جو منفی به کار خود خاتمه دادند.
وی ادامه داد: بیمه ملت طی اطلاعیه ای اعلام کرد که این شرکت ذخایر خود را با روش های مختلف از جمله روش مثلثی را محاسبه ودر صورت های مالی منتهی به 93.12.29 منظور کرده است این ذخایر کفایت لازم برای تعهدات آتی شرکت را می نماید و این شرکت از بابت کسری ذخیره، تغییری در پیش بینی درآمد سال های 94و 95 نخواهد داشت.
این کارشناس بورس در ادامه اظهار کرد: شیمیایی ها در اغلب روزها با معاملات منفی همراه بودند. شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه منتهی به 94.12.29 مبلغ  351 ریال اعلام کرده است که نسبت به آخرین پیش بینی با افزایش  همراه بوده است.
گیوکی در ادامه عنوان کرد: شرکت گروه دارويي سبحان در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه منتهی به 94.12.29 مبلغ 1,147 ریال اعلام کرده است که نسبت به آخرین پیش بینی با افزایش همراه بوده است که از جمله خبرهای مهم گروهها است.
سودآوری در گرو رشد بازار سرمایه

 در ادامه عباس اسپید از دیگر کارشناسان بورس در این زمینه گفت: تا زمانی که بخش سودآوری شرکت ها حل نشود انتظار رشد در بازار سرمایه معقول نیست.

وی ادامه داد: درحال حاضر اتفاقاتی که رخ می دهد سودآوری شرکت هاست که این امر ناشی از حرکت پول در صنایع مختلف است.
این کارشناس بورس در ادامه اظهار کرد: درطی هفته جاری، باتوجه به اینکه حجم معاملات پایین یود مثبت ارزیابی نمی شود که علل آن را می توان تغییر در وضعیت اقتصاد شرکت ها دانست.
وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه بعداز پسابرجام، شاخص به 78 هزار رسید که امیدواریم این روند شاخص روند مثبتی را طی کند.
این کارشناس بورس در ادامه تصریح کرد: بورس تهران که همچنان در حال افت و نوسان است به دلیل تغییر برخی از متغیرهای خود و یا اجرایی نشدن برخی از موضوعات تاثیر گذار بر بازار ، در حال حاضر با شکل گیری مشکل جدی تری دست و پنجه نرم می کند.
بورس درحال افت و نوسان است 

در ادامه محمد دارستانی از دگیر کارشناسان بورس دراین زمینه گفت: بازار بورس همچنان درحال افت و نوسان است این درحالیست که در روزهای پایانی، وضعیت بازار بهتر و شاخص مثبت ارزیابی شده است.
وی ادامه داد: شرکت های پالایشگاه فولاد مبارکه و فولاد اصفهان به خاطر افزایش قیمت نفت روند رشد را تجربه کردند.
این کارشناس بورس اظهار کرد: شاخص کل 120 واحد بود که کماکان نوساناتی را دراین بخش خواهیم داشت.
دارستانی در ادامه با اشاره به اینکه در دوروز پایانی، وضعیت بورس بهتر مشاهده می شد گفت: امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه، شرایط بازار بهتر مشاهده شده بخصوص در بخش حقوقی این وضعیت بهتر بوده است.
به گفته وی  با هیجاناتی که دربازار حاکم است نقدینگی وجود ندارد و فعالان بورس به این حالت، روی خوش نشان می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.