۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 382967

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: قصد تکرار مجلس ششم را نداشته و به دنبال افراط گرایی نیز نیستیم.

کواکبیان: قصد تکرار مجلس ششم را نداریم

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: قصد تکرار مجلس ششم را نداشته و به دنبال افراط گرایی نیز نیستیم.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، مصطفی کواکبیان عصر شنبه در همایش بزرگداشت سالروز دوم خرداد در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، اظهار کرد:  دولت اصلاحات زمانی که تمامی ارکان قدرت طرز تفکر متفاوتی داشتندروی کار آمد .
وی با اشاره به رای 20 میلیونی دولت اصلاحات تاکید کرد:  چنین آمار مشارکتی تا قبل از دولت اصلاحات بی‌سابقه بوده است.

دبیر کل حزب مردم سالاری همچنین تصریح کرد : در دولت اصلاحات مردم به آینده انقلاب و نظام امیدوار شدند و به این باور رسیدند که ‌آرمانهای اولیه انقلاب در پرتوی دولت اصلاحات دست یافتنی است. 

وی دولت اصلاحات را یکی از موفق‌ترین دولت‌ها در عرصه اقتصاد دانسته و ادامه داد: دولت اصلاحات در تمامی ابعاد شاخص‌های اقتصادی نظیر مهار تورم و نقدینگی، رشد سرمایه‌گذاری، رشد تولید ملی و درآمد سرانه در بهترین وضعیت قرار داشت.

کواکبیان با تاکید بر افزایش فساد در ساختار ادارات گفت: رسالت مجلس دهم این است که پیش ارجاع پرونده فساد اداری به دستگاه قضایی، آن را افشا کند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم عنوان کرد:  عملکرد دولت اصلاحات در حوزه سیاست داخلی و خارجی نیز قابل قبول بود است.
وی افزود: برنامه ریزی های دولت اصلاحات منجر به برقری آرامش در بخش خارجی و عامل گسترش فضای باز سیاسی و رشد احزاب، اجتماعات، تشکل‌ها و مراکز مردم نهاد در دانشگاه‌ها و سطح جامعه در بخش داخلی شد.

کواکبیان با بیان اینکه قطعاً دولت اصلاحات نیز ضعف‌هایی داشت، گفت: کارهای افراطی و تمامیت‌‌خواهی‌های بعضی از احزاب نتیجه خوبی نداشت ولی در مجموع معتقدم نقاط قوت دولت اصلاحات از نقاط ضعف آن بیشتر بوده است‌.

دبیرکل مردم سالاری با اشاره به انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برای نخستین بار انتخابات مجلس در تهران به دور دوم کشیده نشد و این تجربه نشان می‌دهد که مردم در انتخابات حزبی فکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه نتایج این دوره نشان داد اصلاحات در بدنه اجتماع پایگاه بسیار قوی دارد، اضافه کرد: براساس مستندات علمی میزان رشد آگاهی سیاسی هرچه از مرکز به سمت پیرامون حرکت می‌کنیم کاهش می‌یابد.دانشجویان به عنوان پیش قراولان فکری مردم باید برای ارتقای آگاهی سیاسی جامعه فعالیت کنند.
وی همچنین به برخی اقدامات وبرنامه های در دست پیگیری در مجلس اشاره کرد و افزود: یکی از طرح هایی که به صورت ضربتی در مجل در دست پیگیری است رفع مشکل بیکاری است.
کواکبیان یادآور شد: ما قصد تکرار مجلس ششم را نداریم و به دنبال افراط‌گرایی نیز نیستیم بلکه درصدد تشکیل یک مجلس عقلانی، معتدل و در چارچوب نظام هستیم تا بتوانیم کاملا دموکراتیک و منطقی به مردم خدمت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.