۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: 383011

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: یک باند سرقت مسلحانه بامداد روز شنبه اول خرداد در دو عملیات جداگانه در سمیرم از توابع استان اصفهان و فارسان از توابع استان چهارمحال و بختیاری منهدم شد.

باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: این باند هفت نفره از حدود 10 سال پیش تاکنون، هشت فقره سرقت مسلحانه انجام داده بودند.
وی اظهار کرد: در دو عملیاتی که ساعت پنج بامداد امروز شنبه در دو شهرستان سمیرم اصفهان و فارسان چهارمحال و بختیاری توسط نیروهای یگان ویژه و گردان نوپو انجام شد، در سمیرم و در یک درگیری مسلحانه، دو نفر از اعضای این باند به هلاکت رسیدند و دو نفر دستگیر شدند.
آقاخانی ادامه داد: در فارسان نیز سه نفر از اعضای این باند در جریان یک درگیری مسلحانه، دستگیر شدند.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: انهدام این باند سرقت مسلحانه در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اولویت برخورد با اراذل و اوباش و در ادامه درگیری هایی که در هفته های اخیر در زینبیه اصفهان و جوی آباد خمینی شهر صورت گرفت، انجام شد.
وی با اشاره به عملیات کارآگاهان ویژه پلیس برای شناسایی دقیق این باند و اشراف اطلاعاتی از محل اختفای آنها افزود: آخرین جُرم این باند، درگیری در زینبیه اصفهان در بیست و هفتم فروردین امسال بود که منجر به کشته شدن یک نفر شد.
وی میانگین سنی اعضای این باند را 27 تا 30 سال خواند و افزود: از این باند، چهار قبضه سلاح کلاشینکف، کلت کمری و 'وینچستر' با گلوله و تعدادی غداره کشف و ضبط شد.
آقاخانی با بیان اینکه این باند دارای پرونده سیاهی با انواع جرائم است، تصریح کرد: دو نفر از اعضای این باند که به هلاکت رسیدند دارای سوابق سرقت به عنف، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه به عنف بودند.
وی خاطرنشان کرد: در عملیات بامداد امروز هیچ آسیبی به ماموران و تجهیزات نیروی انتظامی نرسید.

*** قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با اراذل و اوباش***
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: حرکت بسیار خوبی با تاکید بر قاطعیت در برخورد با اراذل و اوباش در دستگاه قضایی و دادگستری اصفهان آغاز شده است.
سردار آقاخانی با اشاره به حکم اعدامی که برای اراذل و اوباش در اصفهان صادر شده است، افزود: کمیسیون ویژه جرائم خاص برای رسیدگی به جرائم اراذل و اوباش در دادگستری اصفهان تشکیل شده است.
وی شروع خرداد را روز سیاه اراذل و اوباش خواند و اظهار کرد: در طرح ارتقای امنیت اجتماعی، اولویت نخست، مبارزه با اراذل و اوباش است.
وی اولویت های بعدی طرح ارتقای امنیت اجتماعی را مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و مزاحمان نوامیس، حجاب و عفاف، کنترل تالارها، باغ تالارها، قهوه خانه ها و واحدهای صنفی متخلف، برخورد با سگ گردانی و خودروهای با شیشه دودی اعلام و تصریح کرد: در این زمینه 22 ایستگاه ارتقای امنیت اخلاقی و حجاب و عفاف در اصفهان و چند شهرستان دائر شده است.
آقاخانی در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد: ما در زمینه طرح ارتقای امنیت اخلاقی و حجاب و عفاف، گشت نامحسوس نداریم و همه محسوس هستند.
وی همچنین در باره شیشه دودی خودروها توضیح داد: شیشه های خودروها فقط تا 20 درصد می تواند دودی باشد درغیر این صورت، جُرم است.
شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان و فارسان در جنوب غربی استان چهار محال و بختیاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.