قدس آنلاین - ایلام: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: برای مقابله با تب برفکی در استان ایلام هنوز بودجه ای دریافت نکرده ایم.

هنوز بودجه ای برای مقابله با تب برفکی در ایلام دریافت نکرده ایم

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سیداسکندر صیدایی در همایش ایلات و طوایف بسیج عشایری استان ایلام ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزاد سازی خرمشهر، با بیان اینکه من در بین عشایر ایل بختیاری زندگی کرده ام و کتاب ها و اسناد زیادی در خصوص عشایران به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه کرده ام، اظهارداشت: عشایر ذخایر انقلاب هستند یعنی پشتوانه این نظام در عرصه های متفاوت، عشایر جامعه اند و هر وقت کشور نیازمند نیرو های علمی و مقتدر است، بسیجیان عشایر حضور پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز بودجه برای تامین نیاز، پیگیری و حل مشکلات عمرانی و مقابله با بیماری تب برفکی دریافت نکرده ایم، افزود: قشر عشایر تولید کنندگان محصولات دامی هستند که در کشور و استان ایلام توانستند 25 درصد تولیدات کشور را بدست بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام به ویژگی های عشایر همچون دینداری، عشق به نبوت و امامت، خصلت شهادت طلبی، ولایتمداری، حافظان حریم الهی و مرزداران کشور، اصالت و صداقت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مقاومت و پایداری در برابر مشکلات بسیجیان عشایر می تواند الگویی برای جوانان باشد که همچون کبیر کوه استوار زندگی کنند.

سیداسکندر صیدایی آب آشامیدنی برای چادر نشینان را از ضرورت های زندگی عشایر دانست و بیان داشت: جلسه شورای عشایر با حضور استاندار باید در زیر سیاه چادر عشایران برگزار شود، تا مسئولین از نزدیک مشکلات عشایر را ببینند و مشکل آنها را حل کنند.

وی با توصیه به عشایر استان برای تامین زندگی و ادامه تحصیل فرزندان عشایر در جهت داشتن آینده بهتر این قشر مولد، یادآور شد: عشایر از استعدادها و ظرفیت های آب و هوایی برای تولیدات استفاده کنند تا اقتصاد عشایر چند نقشی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.