رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن گفت: ۷ وقف جدید همزمان با شب نیمه شعبان در روستای چشام داورزن ایجاد و در روند ثبت رسمی قرار گرفت.

ثبت وقف با نیت برگزاری اعیاد شعبانیه

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا محسن آبادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان داشت: همزمان با شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) 7 وقف جدید توسط واقفان و خیران روستای چشام داورزن ایجاد شد.
وی افزود: با توجه به تغيير کشت در منطقه و اقبال کشاورزان به کاشت درخت پسته، طرح وقف براي درختان پسته در روستای چشام داورزن اجرا شد.
محسن آبادی با بیان اینکه این موقوفات شامل 50 اصله درخت پسته و اراضی مربوطه است،گفت: نیات این موقوفات شامل وقف برای ایتام، تهیه جهیزیه برای نیازمندان، درمان بیماران، هزینه های عمرانی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع)  روستای چشام، برگزاری جشن در اعیاد شعبانیه، گسترش و ترویج قرآن و سیره نبوی و عزاداری محرم است.پ
وی با بیان اینکه این 50 اصله درخت در مساحتی بالغ بر 250 متر مربع کاشته شده، تصریح کرد: ارزش این موقوفات 230 میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس اداره اوقاف داورزن هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ اسلامی دینی و گسترش سنت حسنه وقف اعلام کرد و در پایان افزود: امید است در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر خیران در این امر خداپسندانه باشیم.|
گفتنی است این موقوفات با طی مراحل قانونی به زودی به صورت رسمی ثبت می شود.
یادآور می شود شهرستان داورزن در 350کیلومتری مشهد مقدس و در محور اصلی تهران به مشهد واقع شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.