در پی چند انفجار در جنوب لاذقیه و طرطوس دولت سوریه با انتشار بیانیه‌ای ضمن مسئول دانستن جامعه بین‌الملل، تأکید کرد که گروه‌های تروریستی با دستور آنکارا، دوحه و ریاض دست به این اقدامات می‌زنند.

دمشق: عربستان، ترکیه و قطر عاملان انفجارهای امروز هستند 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز، امروز دوشنبه چند انفجار زنجیره‌ای دو شهر ساحلی جبله (در جنوب لاذقیه) و طرطوس در غرب سوریه را لرزاند و بیش از 121 نفر را به کام مرگ کشاند.

«وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه این حملات را محکوم کرد و از جامعه بین‌الملل خواست که به کشورهای حامی تروریسم در سوریه اعمال فشار کند.

در بیانیه صادره از سوی هیئت دولت سوریه آمده است: دولت انفجارهای تروریستی در شهرهای جبله، طرطوس، قامشلی و حملات تروریستی را که با خمپاره در برخی از مناطق حلب و نبل و الزهراء و درعا رخ داده محکوم می‌کند؛ حملاتی که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد.

وی با بیان این مطلب افزود: «افزایش اقدامات تروریستی در مناطق مختلف سوریه با دستور کشورهای حامی گروه‌های تروریستی مسلح به ویژه قطر، ترکیه و عربستان صورت می‌گیرد».

نخست وزیر سوریه هدف از این اقدامات تروریستی را سرپوش نهادن بر پیروزی‌های ارتش سوریه در میادین نبرد، افزایش روحیه از دست رفته تروریست‌ها و تحقق پیروزی‌های خیالی عنوان کرد.

الحلقی همچنین تأکید کرد: «اقدامت بزذلانه تروریستی که با هدف نا‌امنی و بر هم زدن ثبات بیشتر مناطق سوریه رخ می‌دهد ملت سوریه را از ادامه زندگی روزمره و مشارکت در سازندگی و افزایش توانمندی کشور و مقابله با چالش‌ها باز نمی‌دارد».

وی با بیان اینکه از نظر قانونی و اخلاقی جامعه بین‌الملل در قبال این اقدامات تروریستی مسئول است، از این نهاد خواست به کشورهای حامی تروریسم که امنیت و ثبات بین‌الملل را تهدید می‌کند فشار اعمال کند.

نخست وزیر سوریه همچنین اظهار داشت که دولت سوریه مصرانه در پی مبارزه با تروریسم، افزایش آشتی‌های محلی و ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و رسانه‌ای است که هدف آن آسیب رساندن به اقتصاد ملی سوریه است.

الزعبی: عربستان، قطر و ترکیه در پس این انفجارها قرار دارند

در همین راستا، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه نیز تأکید کرد که دمشق از قطره خونی که در سوریه به دست گروه‌های تروریستی ریخته شده نخواهد گذشت.

وی همچنین تأکید کرد، تروریست‌هایی که در میدان نبرد در برابر ارتش سوریه شکست خورده‌اند امروز آمده‌اند و افراد غیر نظامی را هدف قرار می‌دهند.

الزعبی در پایان با اشاره به اینکه عاملان انفجارهای جبله و طرطوس گروهی از افراد ترسو هستند، عربستان، قطر و ترکیه را در پس این رخدادها دانست.

وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» امروز با انتشار گزارشی خبر داد که عربستان، ترکیه و قطر با یکدیگر ائتلافی را تشکیل داده‌ و سیاستی را در پیش گرفته‌اند که برای سرنگونی دولت حاکم بر سوریه جرأت عمل بیشتری دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.