نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فتح و آزادسازی مشکلات کشور امروز مقدور نیست مگر با اعتقاد و اعتماد به توان نسخه داخلی یعنی اقدام و عمل گفت: نظام‌ها و سیستم‌های حاکم در کشور باعث شده تا رمقی برای پیشرفت نداشته باشیم.

سیستم های حاکم در کشور باعث شده تا رمقی برای پیشرفت نداشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا مصری در نشست علنی امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک آزادسازی خرمشهر، افزود: خرمشهر با اتکا به توان و تفکر داخلی، اعتماد و اعتقاد به نیروهای خودی و امکانات موجود در کشور موجب آزادسازی خرمشهر شد.
وی ادامه داد: مشکلات امروز کشور ما چگونه رفع خواهد شد و با چه نسخه‌ای به نتیجه می رسیم، آیا باید منتظر بیگانه ها و نسخه‌های نوشته آنها باشیم؟ مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما حل می شود؟ قطعا خیر.
این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: به اعتقاد بنده عمده مشکلات کشور را از نظام ها و سیستم های حاکم بر آنچه که در کشور تصمیم گیری شده می دانم که اگر نظام ها و سیستم ها اصلاح نشود 100 بار دیگر نیز در همین نقطه ایستاده ایم.
وی یادآور شد: نظام اداری، اقتصادی، بانکداری، مالیاتی، تولید و نظام بودجه ریزی کشور از مواردی است که امروز کشور گرفتار آن است و باعث شده تا رمقی برای پیشرفت کشور در آنها وجود نداشته باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: نسخه صد درصدی رفع مشکلات کشور، دو سال است که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی صادر شده اما هیچ اقدامی برای اجرای این نسخه انجام نشده و تنها در همایش ها به آن اشاره می شود.
مصری با بیان این که جای این سوال باقی است که مجلس نهم، در طول چهار سال گذشته چه اقدامی برای اقتصاد مقاومتی انجام داده است؟ گفت: امروز بیکاری مهمترین مشکل کشور است که این موضوع از طریق توجه به بخش تولید حل شدنی است اما با وضعیت فعلی و میزان کالای قاچاق و ورود کالاها از گمرک نمی‌توان کاری کرد و طبیعتا دیگر توجهی به تولید کننده نمی‌شود.
وی یادآور شد: 75 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق می‌تواند مانع توجه به تولید شود و از طرف دیگر با این میزان می‌توان دو و نیم میلیون شغل ایجاد کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از بهره بانکی 30 درصدی برای تولید کنندگان گفت: ما کشور اسلامی هستیم و از تولید کننده 30 درصد بهره بانکی می‌گیریم و در مقابل کشورهای خارجی بهره یک یا دو درصدی می‌گیرند. آیا این کار ما ربا نیست؟ 
وی ادامه داد: طبیعی است باید به بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور توجه کرد نه این که با افتخار اعلام کنیم که صادرات نفت خام از یک میلیون به دو میلیون بشکه رسیده است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نظام بودجه‌ریزی در کشور ما غلط است گفت: در همه دنیا دولت‌ها برای ملت‌ها کار می‌کنند اما در کشور ما مردم برای دولت‌ها هستند. 
وی افزود: آنها مالیات و عوارض می‌دهند و نفت و معادن کشور فروخته می‌شود تا هزینه دولت به این بزرگی تامین شود و دیگر چیزی برای آبادانی نمی‌ماند . قطعا پرداخت بیش از 80 درصد بودجه کشور برای هزینه‌های جاری باعث می‌شود که دیگر اعتباری برای کارهای عمرانی باقی نماند.
مصری ادامه داد: در دنیا به ازای هر 600 تا 800 نفر یک کارمند دولت وجود دارد اما در کشور ما به ازای هر 26 نفر یک کارمند دولت است که این به معنای آن است که تنها هزینه‌ها باید برای دولت تامین شود که این ربطی به این دولت و آن دولت ندارد. امیدواریم مجلس آینده اصلاح نظام‌ها و سیستم‌ها را در دستور کار قرار دهد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اجرایی نشدن پروژه‌ راه آهن غرب کشور، گفت: متاسفانه با گذشت بیش از 20 سال اما هنوز این پروژه عملیاتی نشده که باید به آن توجه شود و در دستورکار مسئولان قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.