قدس آنلاین: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آران و بیدگل از رشد ۳۸ درصدی پرداخت زکات در این شهرستان خبر داد.

رشد ۳۸ درصدی پرداخت زکات در آران و بیدگل

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، اصغر خادم در جلسه ستاد زکات شهرستان با اشاره به فعالیت های این کمیته در فرهنگ سازی زکات در منطقه گفت: مردم نیکوکار آران و بیدگل در سال گذشته بیش از یک میلیارد و نود و پنج میلیون ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی 38 درصد داشته است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیکوکاران ، ابراز امیدواری کرد با همراهی و مساعدت بیش از پیش مردم، دریافت زکات در سال جدید رشد بیشتری داشته باشد.

مدیر کمیته امداد آران و بیدگل در ادامه تعداد خانواده های تحت حمایت در این شهرستان را 2290 خانوار اعلام کرده و تصریح کرد: بیش از 3950 نفر در این شهرستان از خدمات حمایتی کمیته امداد استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی شده است سهم بیشتری از زکات به محرومین اختصاص یابد. امام جمعه آران و بيدگل نيز در این جلسه با تاكيد بر اهميت پرداخت زكات و نحوه مصرف آن و احكام مرتبط اظهار داشت: احكام زكات بايستي براي مردم بيان شود تا آگاهي هاي لازم را در اين خصوص داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: ستون هاي اصلي همه اديان الهي نماز و عبادت پروردگار و زكات است و عدم توجه به پرداخت زكات موجب نزول عذاب الهي شده و جدا شدن مردم از فقرا و نيازمندان، خسران الهي را به همراه دارد. وی بر لزوم فعال شدن شوراي زكات روستاها و تشكيل جلسه هاي ماهانه و مستمر و آموزش روستاييان تاكيد نمود.

گفتنی است جلسه ستاد زکات آران و بیدگل با حضور امام جمعه ، معاون فرماندار و سایر اعضا برگزار و در خصوص فرهنگ سازی این واجب الهی در شهرستان بحث و تبادل نظر گردید. تقدیر از فعالان زكات شهرستان دیگر برنامه این جلسه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.