دور جدید مذاکرات ایران و عربستان در خصوص حج ۹۵ ظهر امروز برگزار می شود.

وضعیت حج ۹۵ شاید امروز مشخص شود/ جلسه مسئولان حج ایران و عربستان ظهر امروز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،پس از اعزام دوباره تیم مذاکره کننده ایران به عربستان با وجود دعوت کتبی مسئولان وزارت حج عربستان، قرار است از ساعت 14 امروز دور جدید مذاکرات ایران و عربستان به منظور بررسی راهکارهای اجرای حج تمتع و رفع موانع ایران برگزار شود. 
در دور جدید مذاکرات مسئولان ارشد سازمان حج و زیارت با وزیر جدید حج عربستان مذاکراه خواهند کرد. 
گفتنی است در دور جدید مذاکرات علاوه بر سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت،مسعود مرعشی رئیس سازمان پزشکی حج و زیارت و محمدی معاون سازمان در تیم مذاکره کننده ایرانی حضور دارند. 
اوحدی روز گذشته قبل از سفر به عربستان در مورد دعوت دوباره عربستان برای مذاکره در مورد حج تمتع 95،گفت:بعد از اینکه کشور عربستان اعلام کرد حاضر است  مشکل صدور ویزا زائران ایرانی را در داخل کشور حل کرده و برای زائران در داخل کشورمان ویزا صادر شود،این اقدام را گامی مثبت تلقی کردیم. 
وی ادامه داد: بعد از این اقدام،عربستان با دعوتنامه ای مکتوب از هیئت ایرانی درخواست کرد در دور جدید مذاکرات شرکت کرده و مذاکرات دو جانبه در مورد حج انجام شود. 
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت تصمیم گرفتند در این دور از مذاکرات شرکت کنیم.
اوحدی با اعلام اینکه به طرف عربستانی اعلام کرده ایم که صدور ویزا یکی از 11 خواسته هیئت ایرانی است،افزود: یکی از شروط اساسی ما تامین امنیت زاِئران ایرانی و حفظ کرامت زائران براساس آموزه های دینی است. در سال های گذشته مشکلاتی در تفتیش بار زائران زن و روحانیون پیش می آمد که برای ما قابل پذیرش نیست. 
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه وارد محوده قرمز زمانی برگزاری حج شدیم و این آخرین فرصت عربستان است، تاکید کرد:ما 20 راهکار را به عربستانی ها برای تامین امنیت زائران و برگزاری حج ارائه کرده ایم. 
وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد عربستان به دنبال خرید وقت برای عدم انجام حج از سوی ایران باشد،گفت:ممکن است آنها به دنبال خرید زمان باشند اما ما به عنوان سازمان حج و زیارت وظیفه داریم که نسبت به تحقق احکام الهی تلاش کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.