قدس آنلاین: رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه پرچم وجود بسیجی آرم اخلاص می‌درخشد عنوان کرد: هیچ عنصری مهمتر و بالاتر از اخلاص برای یک بسیجی نیست و اگر غیر از این باشد به مقصد نمی‌رسد و تغییر موازنه اتفاق نمی‌افتد.

هیچ عنصری مهمتر و بالاتر از اخلاص برای یک بسیجی نیست

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا منتظری صبح امروز امروز در همایش توانمندسازی مدیران سازمان بسیج هنرمندان کشور که در هتل نخل برگزار شد اظهار داشت: هم بینشی، هم راهی و همدلی شاه کلید راه بسیج هنرمندان است؛ در همین راستا یک شعار راهبردی تحت عنوان نقش آفرینی در تعبیر موازنه هنری و ادبی کشور در طراز انقلاب اسلامی تدوین شده است، حال باید چه کنیم که در مسیر انقلاب فرود بیاید چرا که غیر از این سازمان بسیج هنرمندان معنایی نخواهد داشت.
وی با طرح این سوال که چه کنیم تا این کفه ترازو در طراز انقلاب اسلامی سنگین‌تر شود و در حوزه ادبیات و هنر این تاثیرگذاری را شاهد باشیم افزود: سه دهه از انقلاب سپری شده و به یاد نداریم که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یک بار از حوزه ادب و هنر و فرهنگ و هنر اعلام رضایت کنند و از هیچ رئیس جمهوری در حوزه فرهنگ تقدیر نشده به این معنا که باری روی زمین مانده و ولایت مردان باید در کوشش باشند و آستین همت بالا بزنند.
منتظری تصریح کرد: الزامات تحقق این راهبرد و عملیاتی کردن آن، داشتن یک چشم انداز که افق آن مشخص شده باشد اما تا رسیدن به قله و راه زمان زیادی داریم. در برنامه‌های سال 95 تلاش شده برنامه‌هایی خلاق، جذاب و تاثیرگذار طراحی و اجرا کنیم. باور قلبی مجموعه بسیج هنرمندان این است که می‌توانیم تغییر و موازنه را اجرا کنیم و اگر باور نباشد با شعار متوقف می‌شویم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: یکی از شعارهای مقام معظم رهبری ما می‌توانیم است که بر آن اصرار دارند و در تاریخ یکصد ساله اخیر تمام نامداران و فرمانداران به آن توجه داشته‌اند به همین دلیل امروز تمام جتگ و جدل آمریکا و اروپا با ما دارند بحث بمب اتمی نیست بلکه بر سر استقلال و باور ماست آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم.
وی بیان کرد: مشکل امروز جوانان باور است، باور به اینکه می‌تواند آمریکا و اروپا را به تعظیم وادار کند، هنر و ادبیات نیز باید به این سمت پیش برود. باید باور کنیم که سرمایه‌های عظیمی داریم و بزرگترین شبکه عظیم مردمی کشور را بسیج هنرمندان بر عهده دارند و این سرمایه ای است که گاه در اوج سرمایه داران احساس فقر می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه پرچم وجود بسیجی آرم اخلاص می‌درخشد عنوان کرد: هیچ عنصری مهمتر و بالاتر از اخلاص برای یک بسیجی نیست و اگر غیر از این باشد به مقصد نمی‌رسد و تغییر موازنه اتفاق نمی‌افتد.
منتظری با بیان این مطلب که اگر انسان ارزش خود را نداند سقوط می‌کند گفت: ما باور کردیم که سرمایه بزرگی خداوند به ما در این سازمان داده و باید برای گسترش عرصه فرهنگ و هنر و ادب کشور از این سرمایه و انرژی استفاده کنیم.
وی افزود: حاکمیت تفکر مدیریت جهادی بر بسیج هنرمندان است اما با سیستم و بوروکراسی موجود نمی‌توان به تغییر موازنه دست پیدا کرد، به تعبیر مقام معظم رهبری، جهاد یعنی تلاش و کوشش با در نظر گرفتن این ویژگی که دشمن را در پیش روی خود ببینیم و اگر با این نگاه کار کردیم آرام و قرار نداریم و جنگ را همیشه احساس خواهیم کرد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: نقش موثر کانون‌ها و گروه‌های ادبی و هنری در اکثر استان‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد اما متاسفانه امروز کانون‌ها و گروه‌ها در حاشیه هستند نه در متن و این یک خطای استراتژیک است و با این رویه بسیج هنرمندان متوقف خواهد شد.
وی اظهار داشت: شاخصه دوم مدیریت روحیه انقلابی است و باید این راهبرد را پیوسته استمرار ببخشیم از طرفی مدیریت جهادی نباید به کلمه من معطوف باشد، همانطور که امام خمینی(ره) با وجود تمام تلاش‌های رزمندگان فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و ما نیز باید این باور را تقویت کنیم.
منتظری افزود: در کنار توکل نباید از توسل غافل شویم، در دوران دفاع مقدس دعا فراوانی زیادی داشت و توسل بسیار در بین رزمنده‌ها بود چرا که در یک جنگ سخت و نابرابر قرار داشتیم و امروز نیز ضریب این نابرابری بیشتر است و برای عبور از موانع و خاکریز دشمن در جنگ نرم باید رمز عملیات داشته باشیم و اینجا است که توسل معنا پیدا می‌کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه باید تفکر مدیریت جهادی بر بسیج هنرمندان حاکم باشد افزود: با روش‌های متداول مدیریت در کشور نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید. رهبری تعبیری دارند که می‌فرمایند ما باید در فعالیت جهادی به نحوی عمل کنیم که گویی دشمن با تمام امکاناتش در برابر ما ایستاده یا مانعی در برابرمان قرار دارد که باید از آن عبور کنیم و البته در کنار این موضوع حفظ روحیه انقلابی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در همین راستا رهبری فرمودند «من انقلابی‌ام».
منتظری عنوان کرد: محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری بسیج هنرمندان بسیار مهم است و ما باید بدانیم که انجمن‌ها و کانون‌ها باید پدر معنوی فعالیت‌های ما باشند نه صرفاً مجری آنها، زیرا این مورد می‌تواند برای کارهای ما آسیب جدی ایجاد کند. باید شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که بتوانیم از 90 هزار نیروی بسیج هنرمندان بیشترین استفاده را داشته باشیم به شکلی که بتوانیم عملیات‌های بزرگ فرهنگی را در کشور انجام دهیم.
وی با بیان این مطلب که هنرمند متخصص در کشور کم نداریم اما هنرمند متعهد و متدین کم داریم که به همین جهت باید فکر و اندیشه انقلابی را در بین این قشر افزایش دهیم اظهار داشت: باید ارتباط معناداری را با پایگاه‌های مقاومت دستگاه‌های مرتبط کشور برقرار کنیم تا با ایجاد ارتباط بین نیروهای انقلاب بتوانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به شرایط برگزاری جشنواره‌ها در سطح کشور خاطرنشان کرد: هر جشنواره‌ای که نمی‌تواند نیاز جامعه را برطرف کند بدون تعارف تعطیل کنید چرا که محصول محوری سیاست جدی ماست و از این رو تمام جشنواره‌های بسیج هنرمندان با نام سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار خواهد شد و در قدم دوم جشنواره‌های مقاومت که در قالب تئاتر، فیلم نامه نویسی و تجسمی است به سازمان بسیج هنرمندان واگذار شده است.
منتظری با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی جامع هنرمندان کشور باید به صورت جدی پیگیری شود گفت: با احصاء این بانک اطلاعاتی می‌توانیم شرایط را به نحو قابل قبولی مدیریت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.