جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تعیین «آویگدور لیبرمن» به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی تاکید کردند که حضور لیبرمن در رأس وزارت جنگ این رژیم هرگز ترسی در دل ما ایجاد نمی کند.

 ترسی از لیبرمن نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جنبش های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کردند که پیوستن لیبرمن افراطی و راستگرا به کابینه رژیم صهیونیستی و تعیین وی به عنوان وزیر جنگ این رژیم، دلیلی روشن بر تشدید روند فاشیستی سران رژیم اشغالگر است اما ما هرگز ترسی از آن نداریم و پاسخ به تعیین لیبرمن نیز با احیای وحدت ملی بر اساس اصل پایبندی به حقوق و مقاومت است.

در همین رابطه خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت: مصلحت این است که پس از تعیین لیبرمن افراطی به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، برای احیای وحدت ملی بر اساس اصل پایبندی به حقوق و مقاومت تلاش کنیم.

وی افزود: در سایه افتخار رسمی کشورهای عربی به منطق اعتدال و میانه رویی عاجزانه و حقیرانه در برابر افراطی گری رژیم صهیونیستی، ضروری است که از تسهیل در اجرای اهداف کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم و به رسمیت شناختن آن خودداری کنیم به خصوص اینکه ما با جنگ های محلی، مذهبی و طایفه ای مواجه هستیم در حالیکه برخی ها سعی دارند در سایه این وضعیت، با رژیم غاصب ائتلافی برای جهان سُنی جهت مقابله با تروریسم سُنی و (به اصطلاح) خطر ایران تشکیل دهند به ویژه اینکه روند سازش نیز شکست خورده و اسرائیل حتی از توافق اسلو نیز عقب نشینی کرده است.

البطش اظهار داشت: ضروری است که ما فلسطینیان به نقطه آغازین بازگشته و امتیازات چشمگیری که تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی ارائه کرده اعم از به رسمیت شناختن این رژیم در 78 درصد مساحت فلسطین، وابستگی اقتصادی و امنیتی، عادی سازی روابط ، مخالفت با مقاومت و پذیرش اصل تبادل زمین و راه حل توافقی قضیه آوارگان و حتی طرح فرانسه را پس بگیریم.

از سوی دیگر سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در قبال تشدید روند نژادپرستانه جامعه صهیونیستی و کابینه رژیم صهیونیستی عمل نماید.

وی گفت که لیبرمن و تمامی وزرا و سران رژیم صهیونیستی مجرم و قاتل هستند اما تعیین لیبرمن به عنوان وزیر جنگ دلیل روشنی بر تشدید روند فاشیستی سران این رژیم است و ما اکنون با یک رژیم نژادپرست به تمام معنا مواجه هستیم.

ابوزهری تاکید کرد که تهدیدات لیبرمن علیه غزه و رهبران حماس و تهدید وی به قتل های بیشتر و ازسرگیری ترورها هرگز ترسی در دل ملت فلسطین ایجاد نمی کند و تجربه نشان داده است که ملت فلسطین قادر به پایداری و به چالش کشیدن رژیم اشغالگر است.

حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری آویگدور لیبرمن شب گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیوستن به ائتلاف دولتی به توافق نهایی رسید.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق حزب های "اسرائیل خانه ما" و "لیکود" قبل از ظهر امروز چهارشنبه در کنست رژیم صهیونیستی به امضا خواهد رسید و به منظور انجام اصلاحات نهایی به مدت 24 ساعت به نمایندگان کنست ارائه خواهد شد.

آویگدور لیبرمن رئیس حزب اسرائیل خانه ما و سوفا لاندویر معاون او روز دوشنبه آینده در کنست سوگند ادا خواهند کرد و لیبرمن از روز دوشنبه آینده رسما وزیر جنگ جدید رژیم  صهیونیستی خواهد شد.
در نشست شب گذشته در دفتر نتانیاهو، موشه کحلون وزیر دارایی نیز حضور داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.