شبکه ی تلویزیونی فرانس-۲۴ روز چهارشنبه در گزارشی از جشنوازه ی سینمایی کن در فرانسه، این پرسش را مطرح کرد که آیا موفقیت فیلم 'فروشنده' به کارگردانی اصغر فرهادی، بیانگر تولد دوباره سینمای ایران پس از توافق هسته ای است؟

شبکه فرانسوی:آیا موفقیت 'فروشنده'بیانگر تولد دوباره سینمای ایران است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ،‌ اصغر فرهادی که در سال 2013 با کارگردانی فیلم «گذشته» نامزد دریافت نخل طلایی شد. امسال وی با فیلمی پربیننده با نام 'فروشنده' پای در عرصه ی رقابت های کن گذاشت و موفق شد در میان بهت و حیرت فعالان سینما، دو جایزه این جشنواره بین المللی را از آن خود کند. 'فروشنده' تنها فیلمی بود که در رقابت امسال توانست دو جایزه، یعنی جایزه بهترین بازیگر و بهترین فیلمنامه را کسب کند. 
فیلمبرداری در خارج از ایران قطعا کمتر مشکل ساز بوده و لیست اغواء کننده ستاره های بین المللی، لوکیشن ها فتوژنیک و بودجه بیشتر، برای وی جذاب بوده است. 
با این حال این یک واقعیت است که با بهبود اوضاع اقتصادی تولید فیلم در ایران هم به طور ناگهانی رشد کرده و شاهد افزایش فروش بلیط و پیدایش قارچ گونه پردیس های سینمایی هستیم. انتظار می رود برداشتن تحریم های اقتصادی از سوی جامعه بین المللی اثر مثبتی بر حضور تولیدات سینمایی ایران در سطح جهانی داشته باشد. 
پس از توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی و به تبع آن برداشته شدن تحریم های بین المللی، اقتصاد ایران جان تازه ای گرفت؛ هر چند برای مشاهده ی آثار آن هنوز زمان زیادی لازم است. اما واقعیت آن است که برداشته شدن تحریم های بین المللی می تواند جان دوباره ای به سینمای ایران دهد. 
روند فروش بلیط هم در ایران رو به افزایش است و به نوعی می توان گفت که مردم ایران با سینمای این کشور آشتی کرده اند.
جمعیت ایران بیش از 78 میلیون نفر است و حداقل نیمی از این جمعیت زیر 35 سال هستند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.