وزیر جهاد کشاورزی گفت:پیش بینی می شود امسال ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

 پیش بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم/ نیازی به واردات نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمود حجتی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح مجتمع کشت و صنعت لرستان در جمع خبرنگاران افزود: برداشت گندم در برخی استانها آغاز شده و تاکنون دو میلیون تن از این محصول از کشاورزان خریداری شده است.
وی با بیان اینکه کار برداشت و خرید گندم به سرعت در حال انجام است، اظهار کرد: امسال نه تنها نیازی به واردات گندم نیست بلکه پیش بینی می شود صادرات این محصول نیز انجام گیرد.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی ذخیره سازی مطلوبی در خصوص گندم صورت گرفته است.
مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال 1354 در حومه جنوبی خرم آباد با هدف پرورش دام و طیور تاسیس شد، این مجتمع دارای 250 سوله نگهداری دام و طیور است که هر سوله یک هزار راس دام در آن نگهداری می شد، به طوری که سالانه 250هزار راس دام و طیور در آن پروار می شد.
23 سیلوی فلزی دو هزار تنی، چهار دستگاه انبار فلزی، چهار کارخانه خوراک دام و 66 استخر پرورش ماهی سردابی و گرم آبی از دیگر داشته های این مجتمع تولیدی است که ظرفیت اشتغالزایی یکهزارو500 نفر به صورت مستقیم را داراست.
تا پیش از سال 66، صادرات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می شد، همچنین علاوه بر تهیه گوشت قرمز و سفید چندین کارخانه کالباس و سوسیس در ردیف فرآورده های دامی، در این مجتمع احداث شد که با تعطیلی مجتمع، این کارخانجات نیز به خارج از محدوده استان منتقل شدند.
مجتمع عظیم کشت و صنعت لرستان در سال 1383 بنا بر تصمیم دولتمردان به بخش خصوصی واگذار شد اما بعد از این تصمیم گیری، کارگران اخراج شدند به این امید که بعد از واگذاری به بخش خصوصی و راه انداری، دوباره دعوت به کار شوند که به دلیل ناکارآمدی مالکان بخش خصوصی این مجتمع، نه تنها کارگران اخراج شده جذب نشدند، بلکه هیچ نیروی کار جدیدی هم استخدام نشد و در نهایت ماشین آلات و ابزار کار و سوله ها و برخی از تجهیزات و موجودی های منقول و غیر منقول هم توسط مالکان خصوصی فروخته شد.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، احیا این مجتمع عظیم در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با سرمایه گذاری اولیه 200میلیون دلاری بخش خصوصی این مجتمع به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.