یک کارشناس اقتصادی درخصوص تولید ثروت و مبارزه با فساد گفت: تا زمانی که ساختار دولت و قوانین بازنگری نشود نمی توان جلوی فساد اقتصاد راگرفت.

ضرورت اصلاح و بازنگری قوانین برای مبارزه با فساد اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین،پرویز حسابی کارشناس اقتصادی در گفتگو باباشگاه خبرنگاران جوان،گفت:درحال حاضر دوراهکاری که می تواند به بهترشدن تولید ثروت و مبارزه با فساد کمک کند کوچک شدن ساختار دولت و بازنگری در قوانین است. 
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: طرح جامع مالیاتی اگر بصورت اصولی پیش برود می تواند راهکار خوبی در این راستا باشد.

*** افزایش نظارت، کاهش فساد اقتصادی را به همراه دارد
 
ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عوامل تاثیر گذار در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: با افزایش بازرسی و برخورد قاطعانه می توان جلوی روزنه های مفاسد اقتصادی را گرفت.
وی با اشاره به آنکه نظارت و بازرسی در کشور ما ضعیف است، گفت:دستگاه های مربوطه باید نظارت و کنترل لازم بر سازمان های اقتصادی را داشته باشند تا تخلف مفاسد اقتصادی به حداقل برسد چرا که مجازات جرائم تنها برای این افراد کافی نیست.
عاشوری ادامه داد: در درجه اول بایستی اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد تا مفاسد اقتصادی ایجاد نشود و نباید فراموش کرد که تنها این امر با حسابرسی های دقیق و مکرر بر سازمان های اقتصادی امکان پذیر است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره بازنگری و اصلاح قوانین گفت: در برخی  ازقوانین لازم است که اصلاح و بازنگری صورت گیرد چرا که برخی مجازات ها بازدارنده نیست و دراین صورت بایستی دولت و قوه قضاییه لایحه هایی ارائه دهند تا قوانین اصلاح شود.
وی در ادامه یادآور شد: برای برخی از سوء استفاده های گران مالی ممکن است این میزان مجازات کافی نباشد و یا به سبب مدت زمان طولانی زمان دادگاه اثر مطلوب را نداشته باشد و به همین خاطر می بایست برخورد با متخلفان اقتصادی ظرف مدت سه ماه صورت گیرد.
عاشوری با اشاره به تاثیر طرح جامع مالیاتی بر کاهش تخلف مفاسد اقتصادی گفت: با توجه به آنکه فرار مالیاتی در کشور ما بیداد می کند اجرای سیستم اتوماسیون اداری این طرح می تواند منجر به اخذ مالیات و جلوگیری از سوء استفاده متخلفان مفاسد اقتصادی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.