قدس آنلاین - یزد : دستیار ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی گفت: ایران امینت خود را در وحدت جامعه اسلامی می‌‌داند و مبارزه با خشونت، افراطی گری و حفظ وحدت ملل اسلامی از ضرورت‌‌های جهان اسلام است

ایران امینت خود را در وحدت جامعه اسلامی می‌‌داند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی  در آیین اختتامیه هفتمین کنفرانس مجمع جهانی اسلام ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان یزد و ابلاغ سلام رییس جمهوری اسلامی ایران به مردم یزد اظهار داشت: انقلاب اسلام ایران امینت خود را در وحدت و وحدت خود را در کثرت جامعه اسلامی می‌‌داند.

وی با اشاره به پیشنهاد ابتکاری ریاست جمهور مبنی بر طرح جهانی مبارزه علیه خشونت، به بیان راهکارهایی برای تحقق جهانی عاری از خشونت توسط مجمع جهانی کشورهای اسلامی پرداخت.

یونسی با دعوت از تمام کشورهای اسلامی به دوستی، محبت و وحدت، گفت: این هدف در جهان اسلام به عهده سازمان کنفرانس اسلامی گذاشته شده و عالمان جهان اسلام، مسئول ایجاد راهکارهای عملی در این حوزه هستند.

قرآن تنها سند مطمئن تمام ادیان است

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی قرآن را تنها سند مطمئن و مشترک بین تمام ادیان و مذاهب موجود در جهان دانست و تصریح کرد: مبارزه با خشونت و افراطی گری از ضرورتهای امروز جهان اسلام است.

یونسی با اشاره به تنوعات قومی در جهان اسلام نیز گفت: قرآن تنوعات مختلف قومی، نژادی و زبانی را به عنوان فرصت و آیت الهی بیان کرده و آن را نشانه‎‎ای از توحید و خدا پرستی عنوان کرده است.

وی خاطرنشان ساخت : نظریه تعارف به منظور به رسمیت شناختن اختلافات، از جمله سفارشات قرآن کریم برای از بین بردن مشکلات قومی، مذهبی و نژادی بین جوامع مختلف است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به ضرورت احترام به حقوق دیگران اظهار کرد: آشنایی با نحوه تعامل و همزیستی مسلمانان با یکدیگر از الزامات روابط بین کشورهای جهان اسلام است.

 

وحدت مسلمانان اصلی اجتناب ناپذیر است

یونسی در ادامه دوستی و وحدت مسلمانان را بر اساس اخوت اسلامی، اصلی اجتناب‎‎ناپذیر خواند و گفت : تعامل و گفت‎‎وگو بر اساس مشترکات ادیان، از جمله راهکارهای موثر برای ایجاد ارتباط و همبستگی مسلمانان با غیر مسلمانان می باشد.

 دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، اقلیت‎‎های دینی و مذهبی تصریح کرد: جامعه اسلامی که با حضور حضرت امام زمان (عج) تشکیل می‌‌شود، برای مسلمانان ایده‌‌آل و برای غیر مسلمانان و مشرکین، قابل تحمل خواهد بود.

قرآن، فطرت و عقلانیت سه اصل اساسی تشکیل جامعه اسلامی

وی خاطرنشان ساخت : دوری از قرآن، فطرت و عقلانیت که سه اصل اساسی تشکیل جامعه اسلامی هستند، مهمترین دلایل انحراف، ناامنی و مشکلات در جامعه اسلامی نیز محسوب می‎‎شوند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، اقلیت‎‎های دینی و مذهبی کثرت وجودی را از دیگر اهداف انقلاب اسلامی و رمز پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: تمام ادیان و اقوامی که در ایران زندگی می‌‌کنند، از حق و حقوقی مشترک برخوردار هستند و همه ملت ایران در تحقق این مهم سهیم می باشند.

وی تصریح کرد: مردم بلوچ، ترکمن، آذری، عرب‌، کرد و اهل سنت، زرتشتیان، مسیحیان و کلیمیان ایران عامل اصلی اتحاد و توسعه کشور هستند و نقش مهمی در ارتباط ایران با دیگر کشورهای جهان ایفا می‌‌کنند.

گفتنی است در پایان این آیین اختتامیه از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مسئول گروه دیپلماسی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاون این اداره کل با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.