دفتر حسابرسی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، هیلاری کلینتون و دیگر وزرای امور خارجه را به نقض قوانین امنیتی ایمیل متهم کرد.

نقض اصول رفتار اینترنتی توسط هیلاری کلینتون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ علیرغم گزارش بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا، رهبران این وزراتخانه واکنش سریعی در رابطه با این اقدامات تهدید کننده امینیت سایبری کشور، نشان ندادند. در این گزارش " خطاهای سیستماتیک" برای حفظ پست الکترونیکی بعضی از وابستگان نزدیک هیلاری کلینتون برملا شد.

خانم کلینتون در حال حاضر به دفتر تحقیقات فدرال (FBI) احضار شده است. وی باید به سوالاتی در مورد استفاده از یک آدرس ایمیل خصوصی و نه آدرسی امنیتی در خصوص وظایف خود در زمانی که وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما بود ( طی سال های 2009 تا 2013 )، پاسخ دهد.

هیلاری کلینتون پیش از این نیز در سال 2015 با استفاده از یک ایمیل خصوصی به نقض استانداردهای امنیتی متهم شده بود. در این صورت مشخص شد که 22 ایمیل ذخیره شده بر روی یک سرور خصوصی نصب شده در منطقه ای از نیویورک حاوی اطلاعات مهم و حساسی بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا به دستور مقامات قضایی مجبور شد تا هزاران ایمیل شخصی هیلاری کلینتون را منتشر کند. بعضی از این پیام ها با توجه به برنامه های دولت و حملات هواپیماهای بدون سرنشین طبقه بندی محرمانه شده اند.

چنین مسئله ای به شدت وضعیت نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را تضعیف می کند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.