«آموس هوکشتاین» معاون« جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا بعداز دیدار با « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان ابراز خوشبینی کرد که لبنان بتواند در آب های مدیترانه نفت وگاز اخراج کند.

معاون جان کری:امیدواریم لبنان بتواند درآب های مدیترانه نفت وگاز استخراج کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور نفت و انرژی ظهر امروز(پنجشنبه) درگفت وگوئی کوتاه با خبرنگاران در«عین التینه» محل اقامت نبیه بری و برگزاری این دیدار، گفت: مذاکرات خوب و بازی با رئیس مجلس لبنان درباره پیشنهادهای جدید برای حل پرونده مرزهای دریائی لبنان در جنوب این کشور صورت گرفت.
هوکشتاین افزود: امیدواریم به توافقی دست یابیم که به لبنان اجازه می دهد منابع نفتی و گازی خود را در دریای مدیترانه و مناطق خاص استخراج کند.
وی اضافه کرد: با دیگر مقامات لبنانی هم دیدار و این پرونده را بررسی می کنم و امیدوارم به افکار و پیشنهادهایی برای حل این پرونده در سریعترین زمان ممکن دست یابیم.
لبنان به سرقت نفت و گاز خود در آب های دریای مدیترانه توسط رژیم صهیونیستی، تجاوز این رژیم به مناطق نفتی و گازی آن، تجاوز روزانه قایق ها و کشتی های آن به آب های لبنان و ترسیم نشدن مرزهای دریائی لبنان با فلسطین اشغالی اعتراض دارد.
براساس این گزارش، معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار و با وی در باره پرونده نفت وگاز لبنان و تحولات در این زمینه گفت وگو کرد.
هوکشتاین در ادامه و در دیداری جداگانه با « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان هم درباره شرایطی که لبنان بتواند در آب های خود در دریای مدیترانه نفت و گاز استخراج کند، تبادل نظر کرد.
باسیل و هوکشتاین، مناقصه های اعلام شده ومراسم اجرای آنها و همین طور موانع شروع گام های اجرائی لبنان برای استخراج نفت و گاز در آب های خود را بررسی کردند.
در این سه دیدار« ریچارد جونز» کاردار سفارت آمریکا در لبنان حضور داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.