یکی از معبدان زرتشتی گفت: امام راحل تمام صفات وحدت، هم وطنی به معنای یکسان بودن، یکی شدن و تلاش برای رفع مشکلات کشور را در وجود همه ملت ایران و اقلیت های دینی نهادینه کرده است.

 امام راحل مفهوم یکی بودن و انسجام را درون همه اقلیت های دینی نهادینه کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، معبد رشید خورشیدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید 170 نفر از اقلیت های دینی از بیت تاریخی حضرت امام راحل خاطرنشان کرد: امام با انقلاب خود نه تنها به ایران بلکه به تمام بشریت عزت بخشیده است. 
وی گفت: منزل تاریخی امام از دیدگاه ما مقدس است چرا که پایگاه شخصیتی است که کشور را متحول و جامعه ما را فارغ از هر دین، آیین و نژادی به سمت و سوی سعادت و اصلاح دعوت کردند.
خورشیدیان بیان داشت: همه ما به عنوان پیروان ادیان الهی باید راه و یاد امام راحل را گرامی بداریم. 
وی با اشاره به دیدار خود با امام راحل در دهه 60 گفت: در سال 62 معبد معبدان و بسیاری از اقلیت های دینی با امام راحل دیدار کردیم و ایشان بسیار خوب از اقلیت های دینی استقبال نمودند. 
خورشیدیان تصریح کرد: حضرت امام در آن دیدار با خوش رویی، متانت و دلگرمی هر چه تمام با اقلیت های دینی سخن گفتند، که نکته تاریخی از سخنان ایشان هنوز در ذهن بنده مانده و آن اینکه' توحید مذهب همه، ایران کشور همه و ما ملت واحده هستیم'. 
این معبد زرتشتی بیان داشت: این جمله امام بسیار کلیدی و عمیق بود و باعث شد که همه اقلیت های دینی به این موضوع پی ببرند که ما در درجه اول خدا را می پرستیم. 
خورشیدیان اظهار داشت: ما فارغ از هر دین و آیینی باید بدانیم که انسانیت برای خدمت به تمام مردم ایران با هر دین و ایمانی قیام کرده و باید قدردان ایشان باشیم و به تبلیغات دیگران گوش ندهیم. 
وی با اشاره به ساده زیستی امام راحل بیان داشت: امام راحل در سال 42 از درون همین خانه با یک سخنرانی مهم، جرقه انقلاب را زده و جهان را دگرگون کردند. 
بیش از 170 نفر از اقلیت های دینی شامل کلیمیان، زرتشتیان، ارامنه و آشوریان تهران امروز با سفر به شهر مقدس قم از بیت تاریخی حضرت امام راحل در قم بازدید کردند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.