خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه مردم مجلس خبرگان انقلابی را انتخاب کردند و مجلس خبرگان نیز رئیس و هیئت رئیسه‌ای انقلابی را انتخاب کرد، گفت: شاخصه امروز یک انقلابی این است که بر پیشانی حرکتش تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی نوشته شده باشد.

امید  به دیوانه‌های اروپایی،  برای حل مشکلات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: از نگاه دین، انسان بهترین مخلوق عالم خلقت است و دنیا نیز برای وی آفریده شده است و دنیا در جهت منافع وی مسخر است و همه اجزاء، ابزاری در اختیار انسان برای دستیابی به کمال بندگی و نفس مطمئنه هستند. بهشت خانه مخصوص انسان و محل استقرار ابدی وی است.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: هر چه انسان را از این مقام عالی تنزل دهد و وی را از ورود به بهشت پروردگار محروم کند از نظر دین شجره ممنوعه و گناه است و برای اینکه انسان به این شجره ممنوعه نزدیک نشود خداوند ابزار لازم را در اختیار انسان قرار داده است. به انسان گوش و چشم داده شد تا سخنان را بشنود.

فرزانه بیان کرد: خداوند به انسان فرمود که دنیا از آن تو است و برای تو آفریده شده است اما محل استقرار تو نیست بلکه به تعبیر پیامبر مزرعه و محل کاشت است اگر به آنچه در دنیاست جذب شدی و از آخرت غفلت کردی معامله پر زیانی کردی.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: متاع دنیا در برابر نعمت‌های اخروی اندک است و قابل ارزش نیست. برای اینکه انسان اگر به شجره ممنوعه نزدیک شد و به گناه آلوده شده خداوند درب توبه را باز گذاشته است و فرموده است خداوند توبه پذیر است.

فرزانه با بیان اینکه حتی فردی که در گناه اسراف و طغیان کرده است نیز راه بازگشت دارد و خداوند به وی می‌فرماید ناامید نباشد تصریح کرد: درب برای بازگشت باز است، انسان در زندگی دنیا از آن مقام عالی از مجموعه آفرینش تنزل نکند و از ورود به بهشت محروم نشود.

وی خاطرنشان کرد: ابزار دیگری نیز برای بازگشت قرار داده شده است زیرا انسان در این فضا آمادگی بیشتری دارد و درب‌های الهی نیز برای انسان باز است و نمونه آن ماه رجب و شعبان و رمضان و شب‌های قدر است.

امام جمعه موقت مشهد مقدس تاکید کرد: خدا را شکر مردم ما مجلس خبرگان انقلابی را انتخاب کردند با رای‌ای بالا و مجلس خبرگان نیز رئیس و هیئت رئیسه‌ای انقلابی را انتخاب کرد و مقام معظم رهبری وظیفه مجلس را تعیین فرمودند.

فرزانه تصریح کرد: در فرهنگ اسلام، قرآن و سنت واژه جهاد و مبارزه زیاد به کار رفته است و از واژگان پر استعمال است و معنای بسیار وسیع و قلمروی گسترده‌ای دارد، در یک تقسیم به سه نوع مختلف قابل شمارش است که شامل جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر است.

وی بیان کرد: نکته مهم جهاد با نفس است که کار بسیار دشواری است که جهاد اکبر است، جهاد اصغر اما قتال و کشته شدن و مبارزه با دشمن است. انسان در جهاد با دشمن پر انگیزه است. یک نوجوان فلسطینی به خود اجازه می‌دهد با یک اسلحه سرد به دشمن حمله کند و از سوی دیگر جهاد اصغر چندان طولانی نیست و بالاخره به اتمام می‌رسد اما یک نوع از جهاد، جهاد کبیر است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: جهاد کبیر اما طولانی است و از سوی دیگر متنوع است و یک شکل و دو شکل نیست و در اشکال گوناگونی انسان باید به جهاد بپردازد. ملت ایران چندین دهه است که با این نحوه از جهاد با آمریکا جهاد می‌کند و در مقابل فشار فرهنگی آنها ایستادگی می‌کند.

فرزانه بیان کرد: آمریکا در اشکال گوناگون به کشور فشار می‌آورد مزدورانشان نیز ابزار فشار آنها هستند و چندین دهه است که این کار را می‌کنند، جهاد کبیر مقاومت مردم ایران در برابر این فشارها است. هدف آنها تسلیم مردم ایران است و این مقاومت یعنی جهاد کبیر.

وی گفت: این جهاد، حرف آخر را می‌زند، در مبارزه با دشمن این جهاد حرف آخر را می‌زند و از جهاد مسلحانه کارایی‌اش بیشتر است؛ این جهاد اسلحه‌ای است که جبهه ایمان دارد اما جبهه کفر ندارد، این جهاد زیرساخت‌های خاص خود را دارد، زیرساخت اصلی این است که این مقاومت، متکی به مولا و خدایی است که همه قدرت‌ها را در اختیار خود دارد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: دشمن یا به دست ما می‌شکند و یا به عذاب الهی مبتلا می‌شود؛ پشتوانه دیگری نیز این جهاد  دارد؛ این پشتوانه حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم است و برای همین مقام معظم رهبری از آن به اقتصاد مقاومتی تعبیر فرمودند، اولویت درجه یک مردم امروز اقتصاد و حل مشکلات است. اگر این مشکلات حل نشود مقاومت را ضعیف می‌کند لذا مجلس خبرگان انقلابی و مجمع تشخیص مصلحت انقلابی و مجلس و دولت انقلابی و قوه قضائیه انقلابی همه در انقلابی بودن وقتی راستگو هستند که مردم احساس کنند آنها با تمام وجود در اقتصاد مقاومتی فعال هستند.

فرزانه بیان کرد: خجالت آور است خانواده‌ای که فرزند بیکار دارد و از تامین امکانات اولیه برای فرزندانشان عاجز هستند ننگ است در این شرایط عده‌ای برای قدرت گیری موضع گیری می‌کنند. انقلابی کسی است که مردم احساس کنند با تمام وجودشان در جهت حل مسائل اقتصادی حرکت می‌کنند و غیر از این را نظام قبول نمی‌کند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: مردم اشتباه نمی‌کنند بلکه شما اشتباه می‌کنید که مبتلا به تجمل گرایی هستید، شما اشتباه می‌کنید که قدرت عظیم مردم را نمی‌بینید و برای حل مشکلات مردم به دیوانه‌های اروپا امید بستید. شاخصه امروز یک انقلابی این است که بر پیشانی حرکتش تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی نوشته شده باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.