قدس آنلاین – سبزوار : رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سبزوار گفت: بیش از ۸۵ درصد مسکن روستایی شهرستانهای سبزوار، داورزن و خوشاب در غرب خراسان رضوی غیر مقاوم است.

۸۵ درصد مسکن روستایی غرب خراسان رضوی غیر مقاوم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار سید مجید نجاتی که در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان سخن می گفت تعداد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان ها را 32 هزار و 746 واحد عنوان و افزود : 27 هزار و 909 واحد از این تعداد غیر مقاوم است.

وی با بیان اینکه از سال 1384 تاکنون چهار هزار و 838 واحد مسکن روستایی در شهرستانهای مزبور بهسازی و نوسازی شده است ادامه داد : طرح ‌‌های توسعه روستایی و مقاوم ‌‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم و بادوام و به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اجرا می ‌شود.

وی تصریح کرد : با توجه به تاکید دولت یازدهم بر بهسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی در سالجاری به هر متقاضی 180 میلیون ریال تسهیلات با باز پرداخت 15 ساله و کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.

نجاتی یکی از مشکلات اجرای طرح مقاوم ‌سازی مسکن در مناطق روستایی را نداشتن ضمانت بانکی روستائیان عنوان کرد واظهار د اشت : متقاضیان این تسهیلات می توانند از طریق ضمانت زنجیره ای از این تسهیلات بهره مند شوند. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.