قدس آنلاین – سبزوار : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داورزن گفت: توفان شن چهار شنبه شب گذشته افزون بر ۱۵۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان خسارات وارد کرده است.

توفان شن خسارت ۱۵۵ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی و دامی شهرستان داورزن وارد کرد

حسین تاج آبادی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار  افزود : توفان به بخش زیادی از باغ ها، کشتزارها و تاسیسات دامداری، مرغداری، استخرهای پرورش ماهی و بخش زنبورداری این شهرستان آسیب زده است.

وی اد امه داد: این توفان به 5220 هکتار از اراضی این شهرستان بیش از 125 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

تاج آبادی، گستره باغی این شهرستان را دو هزار و 100 هکتار عنوان و بیان کرد: به 375 هکتار از این میزان حدود 10 میلیارد و 950 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع به 50 درصد از کشتزارها و 35 درصد از باغ های این شهرستان خسارت وارد شده است، یادآور شد : این توفان به تاسیسات 40 واحد دامداری این شهرستان خسارت وارد کرده و تعداد 20 راس دام سبک نیز بر اثر این حادثه تلف شده است.

تاج آبادی اظهار داشت : همچنین این توفان سبب تخریب تاسیسات 6 استخر پرورش ماهی، تلف شدن حدود 100 هزار قطعه طیور و تخریب 70 کلنی زنبور عسل در این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در عین حال با بیان اینکه  توفان به برخی از شبکه های آبیاری کم فشار و تحت فشار منطقه نیز آسیب رسانده است خاطر نشان کرد : کشاورزانی که محصولات آنها بیمه باشند از طریق معرفی به صندوق بیمه کشاورزی غرامت دریافت می کنند.

چهار شنبه شب گذشته تندبادی با سرعت 100 کیلومتر شهرستان داورزن، در غرب خراسان رضوی را درنوردید که بر اثر آن یک روستایی منطقه کشته شده و سه نفر نیز مصدوم شدند. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.