امام جمعه موقت قم گفت: مجلس خبرگان رهبری یک موهبت الهی و یک ظرفیت عظیم برای تبادل نظر و گفتمان ‌سازی است.

مجلس خبرگان رهبری یک ظرفیت عظیم برای گفتمان ‌سازی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس، با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: خبرگان و دیگر دستگاه‌ ها تلاش کنند که کشور به اقتدار برسد و اگر اقتدار داشته باشیم می ‌توانیم از کشورهای مهم دنیا امتیاز بگیریم و تنها راه بقا و پیشرفت نظام، اقتدار حقیقی است. 
وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده از سوی دولت سعودی برای برگزاری فرضیه الهی حج در سال جاری گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و بحث انگیز بین ما و سعودی‌ ها تامین امنیت جانی حجاج است، در سال گذشته چندین هزار تن در منا و مکه کشته شدند که بیش از 460 تن از زائران ایرانی بودند. 
دوم مهرماه سال گذشته هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند، به علت بسته شدن مسیر، تجمع بیش از حد و بی تدبیری مسئولان عربستان دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند. در این سال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان رفتند. 
وی افزود: مساله بعد حفظ کرامت و شخصیت حجاج از جمله حجاج ایرانی است و سعودی ها این تعهد را نداده اند و زمان را نیز از ما گرفته اند؛ با چنین وضعی چگونه می ‌توان حج به جا آورد، امیدواریم شر اینها از سر مسلمانان برداشته شود. 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین با اشاره به شروع فعالیت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نمایندگان دوره نهم خسته نباشید عرض می کنیم و برای نمایندگان دوره دهم آرزوی موفقیت داریم. 
وی گفت: مطلب بعد، تذکری است به برخی از شخصیت های محترم که به قم مشرف می شوند و خدمت مراجع تقلید و علما می رسند و مراجع بزرگوار از سر دلسوزی و خیرخواهی تذکرات، راهنمایی ها و رهنمودهایی ارائه می کنند، اما وقتی که می خواهند خبر را تنظیم کنند و در اختیار رسانه ها قرار دهند، این خبر را به گونه ای تنظیم می کنند که فرمایشات این بزرگواران به طور کامل منتقل نمی شود که این امر خلاف ادب و امانتداری است. 
سعیدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت:‌ این ارتحال داغی جانگداز بر دل ملت بود اما رهبری حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای بخشی از این داغ را التیام بخشید. 
وی با اشاره به اوضاع کشورهای مسلمان سوریه و عراق گفت: این کشورها همچنان در برابر گروه‌ های تکفیری مقاومت می‌ کنند و به پیروزی ‌های چشمگیری دست یافته ‌اند و از خداوند می‌ خواهیم که ایشان را به پیروزی نهایی برساند. 
امام جمعه موقت قم در ادامه گفت: در جشن میلاد امام زمان(عج) مردم بویژه جوانان سنگ تمام گذاشتند و امیدوار هستیم که خداوند توفیق درک ظهور حضرت ولی عصر(عج) را به همه ما عطا بفرماید. 
وی با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک شعبان گفت: در این روزها به نظافت محل عبادت بندگان خدا پرداخته می‌ شود و دو پیامبر الهی(ع) نیز به این امر اهتمام داشته ‌اند و ان شاءالله همه قشرهای جامعه بویژه جوانان حضور و نقش پررنگ در مسجدها داشته باشند. 
سعیدی همچنین با اشاره به شروع فصل برداشت گندم به پرداخت زکات توصیه کرد و گفت: این امر در تزکیه مال و جان انسان موثر است و نیز سبب پرورش نهال نوعدوستی و سخاوت می شود. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله می گوید در طول سال‌ هایی که با صهیونیست ‌ها جنگ داشته ‌ایم هیچ گاه دروغ نگفتیم و صهیونیست ها به صداقت ما اذعان می کنند اما کشورهای مدعی عربی در صداقت ما تشکیک می کنند. 
وی همچنین با اشاره به اینکه مسیر تاریخ بشریت به نفع اسلام و برخلاف اراده کافران در حرکت است، تصریح کرد: طبق سنت الهی حرکت کافران محکوم به شکست است و دین حق یکی است و خداوند متعال همین دین را به رسمیت می‌ شناسد. 
وی اظهار کرد: دین حق بر همه ادیان پیروز است و این پیروزی از همان ابتدای بعثت پیامبر بزرگواراسلام(ص) شروع شد و در همه دوره های تاریخ با وجود تلاش‌ های مشرکان رشد یافت و این پیروزی تدریجی است و در آینده‌ ای که خداوند می ‌داند به پیروزی نهایی خواهد رسید. 
سعیدی گفت: دین پیغمبر خدا(ص) جهان شمول بوده و بر همه ادیان پیروز است و با وجود همه خصومت ها، توطئه ها، خیانت ‌ها و تبلیغات مسموم و با وجود جریان اسلام ‌ستیزی و اسلام ‌هراسی که همواره وجود داشته، نه تنها این دین از ظلم ستیزی باز نمانده بلکه به فضل خدا بر فروغ آن افزوده شده است. 
وی با اشاره به اینکه وجود رهبری هدایتگر و وجود قوانینی شایسته و بایسته رمز پیروزی اسلام در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: پیروان اسلام بدانند که این دین سرانجام فراگیر و جهانی می ‌شود. 
وی با اشاره به اینکه کفرستیزی و شرک ‌ستیزی از ویژگی ‌های بارز اسلام است، گفت: دین مبین اسلام هم از نظر منطق و استدلال و هم از نظر سیاسی بر همه ادیان غلبه می ‌کند و وقتی که کافران حکومت خود را در خطر می ‌بینند به اسلام ‌ستیزی، مهدی‌ ستیزی و ترویج فرقه‌ های ضاله‌ می ‌پردازند. 
سعیدی اظهار کرد: دشمنان اسلام و امام زمان(عج) بدانند چه بخواهند و چه نخواهند با تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) بساط همه سران استکبار به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ ها برچیده خواهد شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.