نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ایستادگی در برابر نفوذ دشمنان رمز ماندگاری انقلاب و نظام است.

 ایستادگی در برابر نفوذ دشمنان رمز ماندگاری انقلاب و نظام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر انقلاب در این دیدار نفوذ را هجمه بزرگ بزرگ دشمن عنوان کرده و فرمودند که دشمنان تلاش می کنند در مراکز تصمیم گیری نفوذ کرده و نظر تصمیم گیرندگان را تغییر داده و به سمت خود سوق دهند.
وی ادامه داد: رهبری فرمودند که دشمن با حربه نفوذ می خواهد باور مردم را عوض کند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین پیشرفت در زمینه های سیاسی، علمی و اقتصادی را باعث اقتدار کشور خوانده و افزودند که کشور مقتدر بدون تردید در جهان حرف اول را خواهد زد.
امام جمعه ارومیه اظهارکرد: رهبر انقلاب دشمن شناسی و ایستادگی در برابر آنها را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانسته و فرمودند که اگر در برابر دشمن مقاومت کنیم، بدون تردید شاهد توسعه و اقتدار کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه رهبری به حفظ و صیانت از انقلاب نیز تاکید کردند، گفت: بدون تردید نگهداری انقلاب بسیار سخت تر از ایجاد انقلاب است و بسیاری از کشورهایی که در طول تاریخ دست به انقلابهای مختلفی زدند، هرگز نتوانستند آن را حفظ کنند بنابراین نگهداری و صیانت از انقلاب اسلامی باید اصلی ترین رسالت ما باشد.
حجت الاسلام قریشی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای نابودی انقلاب دست به توطئه های مختلفی زدند که از جمله آنها جنگ هشت ساله بود، اما رهبری امام راحل، بیداری مردم و یاری خداوند متعال اجازه نداد این انقلاب از میان برود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: دشمنان پس از ناتوانی در جنگ تحمیلی دست به تحریم اقتصادی زدند و این بار نیز ناکام ماندند.
وی در ادامه با تاکید بر مقاومت در برابر حربه نفوذ دشمن گفت: برخی از سایت ها در استان با انتشار برخی مطالب حجاب را زیر سوال برده و با تحلیل های نادرست و خلاف دستورات دین اسلام، استفاده از چادر سیاه را نادرست دانسته اند که می توان گفت این نوع تحلیل ها نشانه نفوذ آرام دشمن در جامعه و در ذهن برخی افراد است.
حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: اگر چه دین اسلام رنگ های روشن را ستوده، اما اگر همین سایتها در آیات قرآن و روایات اسلام دقیق شوند، آنچه خواهند دید خلاف تحلیل های آنهاست.
وی ادامه داد: قرآن همواره زنان را به پوشش کامل و رعایت حجاب دعوت کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: نفوذ آرام دشمن در ذهن برخی از مسئولان نیز امروز مشاهده می شود چنان که مسئولی که تا دیروز مرگ بر آمریکا می گفت، امروز تغییر موضع داده است.
امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه ها به سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرده و افزود: انتظار می رود دراین سفر بسیاری از مشکلات اقتصادی استان حل شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص ها در رده پائین کشوری قرار دارد، امید می رود در این سفر، رئیس جمهوری و هیات همراه برای حل مشکلات این استان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ضمن دعوت از نمازگزاران و مردم برای استقبال از این ماه، از مسئولان مراکز دولتی و واحدهای تولیدی نیز خواست تا زمینه روزه خواری در مراکز آنها را از بین ببرند.
وی از صاحبان واحدهای تولیدی و کارخانه ها خواست در ماه رمضان ساعات کاری خود را کاهش دهند تا کارگران بتوانند از برکات این ماه بهره مند شوند.
وی خشکسالی، بیماری و افزایش مرگ و میر را از تبعات روزه خواری در یک جامعه اسلامی عنوان کرد.
وی در خطبه نخست نماز نیز ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، پیاده کردن فرهنگ عطوفت و مهربانی و مهربانی را در خانواده باعث استحکام بنیان خانواده ها دانست و گفت: وقتی اعضای خانواده مورد محبت یکدیگر قرار می گیرند، بدون شک این رفتار باعث می شود فرزندان این خانواده ها در جامعه، انسانهایی مهربان و مردم دوست شده و به تعالی جامعه کمک کنند.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.