قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز با بیان این‌که همکاری‌های عملی باید همراه با انتقال فناوری باشد، گفت: ساخت و انتقال صرف تجهیزات و زیرساخت‌ها، نمی‌تواند راهگشای همکاری‌های پایدار باشد.

«انتقال فناوری» زمینه‌ساز تعامل پایدار و تاثیرگذار است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با  شائو ویمین معاون اول شهردار ووهان چین، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر و به خصوص در دوره وضع تحریم‌های ناعادلانه، همکاری‌های شهرداری تبریز با حوزه‌ حمل‌و‌نقل چین، به مرحله ارزشمندی رسیده است.

وی با اشاره به این‌که مصمم به تداوم همکاری‌ها با مدیریت شهری چین هستیم، گفت: این همکاری می‌تواند در حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و پیگیری برنامه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی، نمود عملی داشته باشد.

شهردار تبریز با بیان این‌که در حوزه همکاری‌های فنی و عملیاتی از قبیل حمل‌و‌نقل، خدمات و عمران، انتقال فناوری و محتوای علمی تجهیزات، باید مد نظر طرفین باشد، اضافه کرد: در این صورت، با تکمیل دستاوردهای عمرانی و تجهیزاتی، می‌توانیم تعامل پایدار و تاثیرگذار را پایه‌گذاری کنیم.

وی اظهار داشت: این رویکرد، از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی بوده و از نظر هزینه نیز پشتیبان منافع همکاری دو طرف خواهد بود.

شائو ویمین معاون اول شهردار ووهان چین نیز در این دیدار، با قدردانی از مهمان‌نوازی شهردار تبریز گفت: شهر زیبای تبریز، در آستانه یک اتفاق مهم گردشگری در سال 2018 قرار دارد و همین امر، نام این شهر را در عرصه بین‌المللی مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: با تاکیدات شهردار محترم ووهان در خصوص همکاری‌ با شهرهای مهم ایران از جمله تبریز، امیدواریم قابلیت‌های همکاری‌های طرفین را به زودی عملیاتی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.