کمیته منتخب دارایی ( خزانه داری) مجلس عوام در گزارشی طرفداران و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه (برگزیت) را به 'مبالغه گویی' و 'ارایه فرضیات غیرمتحمل' و 'گمراه کردن' مردم این کشور متهم کرد.

کمیته مجلس عوام حامیان و مخالفان 'برگزیت' را به مبالغه گویی متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کمیته منتخب دارایی مجلس عوام در این گزارش که روز شنبه منتشر شد، تصریح کرده این مبالغه‌گویی و ارائه فرضیات غیرمحتمل سبب شده است که رأی‌دهندگان انگلیسی در همه‌پرسی 23 ژوئن دچار گمراهی و سردرگمی شوند.
این کمیته منتخب مجلس عوام که در آن نمایندگانی از دو جناح موافق و مخالف حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حضور دارند، گفته است: کمپین 'رأی به ترک ' که اصلی‌ترین تشکل حامی برگزیت می باشد، مدعی شده است که انگلستان به دلیل عضویتش در این اتحادیه اروپا هفته‌ای 350 میلیون پوند هزینه می‌کند که این ادعا کاملا مشکل‌ ساز و گمراه‌کننده است.
به گفته این کمیته پارلمانی، این در حالی است که سهم انگلیس از بودجه اتحادیه اروپا به همراه سایر هزینه‌ها، در حدود 125 میلیون پوند در هفته است.
کمیته یاد شده می‌افزود: جناح حامی ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا نیز مدعی است که هزینه برگزیت به ازای هر خانوار انگلیسی سالیانه 4 هزار و 300 پوند است که این آمار احتمالا سبب اشتباه و گیجی رأی‌دهندگان خواهد شد.
کمیته خزانه‌داری مجلس عوام گفته است: این آمار که توسط جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس ارایه شده نمی‌تواند دقیقاً آن چیزی باشد که در تجزیه و تحلیل‌های این وزارت خانه آمده است. میانگین هزینه ناشی از برگزیت به ازای هر خانوار انگلیسی که درواقع همان تاثیر کاهش تولید ناخالص داخلی بر هر خانوار است، به‌مراتب کمتر از این رقم است.
این کمیته پارلمانی تصریح کرده است که گروه های رقیب در خصوص برگزیت، در دادن اطلاعات دقیق به مردم انگلیس دچار قصور شده‌اند.
به گفته «آندرو تیری' نماینده محافظه‌کار و رییس این کمیته، کمپین حامی برگزیت «رأی به ترک' بیش از کمپین‌های رقیبش در این زمینه قصور داشته است.
رییس کمیته منتخب خزانه‌داری مجلس عوام در گفت‌وگو با شبکه رادیویی 4 گفت: اظهارات بوریس جانسون در مورد هزینه های حضور انگلیس در اتحادیه اروپا یک نمونه از ادعاهای غیرواقعی صورت گرفته توسط کمپین های حامی برگزیت است و این مساله به‌شدت گمراه‌کننده و مشکل‌ساز شمرده می شود.
وی افزود: همه طرف‌ها لازم است که در بحث‌هایی که در زمینهٔ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد، صادقانه و به‌درستی استدلال و بحث کنند، تا مردم بتوانند درست تصمیم بگیرند.
'بوریس جانسون' شهردار سابق لندن و از حامیان جدی برگزیت اخیرا خطاب به مردم انگلیس گفت: « بجای فرستادن 350 میلیون پوند در هفته به اتحادیه اروپا، اجازه بدهید که این پول در بخش بهداشت عمومی انگلیس ( ان اچ اس ) هزینه شود.»
دولت محافظه‌کار دیوید کامرون نیز هفته گذشته از سوی مخالفان و موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، متهم به 'اغراق‌گویی ' و استفاده از تاکتیک ' هراس افکنی' در ارتباط با 'برگزیت' شده بود.
'نیکلا استروجن' سر وزیر اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند روز دوشنبه هفته گذشته گفته بود: تبلیغات مبتنی بر دامن زدن به هراس در ارتباط با برگزیت تاثیر منفی بر روی رأی‌دهندگان انگلیسی خواهد گذاشت.
نتایج نظر سنجی جدید صورت گرفته از سوی موسسه «یوگو» در خصوص میزان اعتماد انگلیسی ها به رهبران سیاسی کشورشان در ارتباط با همه پرسی برگزیت که روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، نیز نشان می داد که تاکتیک «خروج هراسی» دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، به شدت محبوبیت وی را کاهش داده است.
بر پایه این نظر سنجی تنها 18 درصد از کسانی که مورد پرسش قرار گرفته اند، اظهارات کامرون را در خصوص عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پذیرفته و به وی اعتماد دارند.
این در حالی که «بوریس جانسون» از رهبران برجسته کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این نظرسنجی، با کسب 31 درصد، معتمدترین شخصیت سیاسی در حوزه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شناخته شده است.
براساس این نظرسنجی، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و «نایجل فاراژ» رهبر حزب یوکیپ به ترتیب با کسب 28 درصد و 22 درصد آرا دومین و سومین شخصیت های معتمد در ارتباط با همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا معرفی شده اند. 
همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است روز 23 ژوئن برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.