عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مراجع تقلید، تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌دانند، گفت: دشمنان حوزه علمیه را هدف قرار داده‌اند تا انقلاب را بشکنند.

 دشمنان برای شکستن انقلاب حوزه علمیه را هدف قرار داده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر یکشنبه در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه که با حضور مسئولان اوقاف و تعدادی از مبلغان در سالن همایش امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، به بیان نکاتی در خصوص تبلیغ در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: طلاب باید روح و جان تبلیغشان با اخلاص باشد و دل به خدا ببندند زیرا اصل هدیه ما به دست خداوند است نه دیگران.

وی ادامه داد: اینکه در کجا و برای مردم کدام طبقه تبلیغ می‌کنیم مهم نیست. خداوند با حسابگری‌های ما به ما هدیه نمی‌دهد بلکه آنچه خود تقدیر کرده را به ما نصیب می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این‌که طلاب باید عزت خود را حفظ کنند، ابراز داشت: مبلغ باید مناعت طبع داشته و خوش خلق باشد و از شوخی‌های نا مناسب بپرهیزد.

مبلغان وارد اختلافات شخصی و قومی مردم نشوند

وی با تأکید بر اینکه مبلغان دینی باید از بیان مسائل شخصی دوری کنند، گفت:  مبلغان در ایام تبلیغ از خودشان غافل نشوند و به‌جای اینکه سخنرانی‌های متعدد بروند دو نوبت در روز سخنرانی عالمانه داشته باشند. نیاز نیست ۲۰ آیه در منبر بخوانند بلکه دو آیه و دو حدیث بگویند و آن را تفسیر کنند.

آیت الله خاتمی افزود: مبلغان وارد اختلافات بومی، شخصی و قومی مردم نشوند. مسئله اختلاف مکتبی چیز دیگری است و طلاب باید مراقب باشند تا از آن‌ها سوء استفاده نشود.

وی ابراز کرد: مبلغان همچنین وارد مسائل ناسیونالیستی محلی نشوند. این‌که اینجا باید بخش شود و یا شهرستان شود مسائلی هستند که باید مبلغان از ورود به آن دوری کنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: طلاب مطالب منبر خود را بنویسند و مستند سخن بگویند. این امر اثر روانی بر مخاطب دارد و او متوجه می‌شود شما برای آنها وقت صرف کرده‌اید و تا پایان برای شنیدن مطالب شما می‌نشیند.

طلاب از بیان مطالب سال گذشته خود بپرهیزند

وی ادامه داد: طلاب از بیان مطالب سال گذشته خود بپرهیزند مگر این‌که مخاطب تغییر کرده باشد و یا اینکه مطالعه‌ای دوباره داشته‌اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به محتوای سخنرانی‌ها ابراز کرد: قرآن کریم محتوای ما را مشخص کرده و شما نیز مرزبان مکتب هستید.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مأموریت ما تحکیم مبانی اعتقادات مردم است. امروز سایت‌ها و فضای مجازی به جان اعتقادات نسل جوان ما افتاده‌اند و ما باید از توحید به‌خصوص توحید عملی که زندگی را متحول می‌کند سخن بگوییم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در ماه رمضان شایسته است شرح اسماء حسنی داشته باشیم و اسامی مهر خداوند، رئوف، رحیم و رحمان را همراه با اسامی قهر خداوند بیان کنیم.

وی بیان داشت: جلد ۶ مفاهیم القرآن آیت الله سبحانی، ۲ جلد دانشنامه مسائل اعتقادی آیت الله ری شهری و شرح الاسماء الحسنی ملأ حسن سبزواری منابع خوبی برای شرح اسماء خداوند هستند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: مبلغان از معاد قرآنی نیز سخن بگویند و در این باره بهترین کتاب، جلد پنج و ۶ پیام قرآن آیت الله مکارم شیرازی و کتاب معاد حجت الاسلام قرائتی است.

رسالت دیگر مبلغان اخلاق است

وی تصریح کرد: رسالت دیگر مبلغان اخلاق است. مباحث اخلاقی عالمانه و نه درویش مسلکانه. کتاب اخلاق عملی آیت الله مهدوی کنی و شرح دعای مکارم الاخلاق آقای فلسفی کتاب‌های خوبی در خصوص اخلاق هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تحکیم نظام سیاسی دین رسالت دیگر مبلغان است. متأسفانه کسانی در پی سست کردن مبانی نظام هستند و می‌خواهند آنچه را که بیش از ۲۰۰ هزار شهید نوشتند را از بین ببرند.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: مطمئن باشید شیاطینی حوزه علمیه را هدف قرار داده‌اند و این آرزو را به گور می‌برند که به وسیله حوزه علمیه، انقلاب را بشکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: بزرگان حوزه و مراجع تقلید تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌دانند و حوزه‌های ما به «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن» عمل می‌کنند و این جمله شعار نیست بلکه عمل است.

در همین حال حاضران «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن» را یک‌صدا سر دادند.

مبلغان کل منبر خود را سیاسی نکنند

آیت الله خاتمی در ادامه افزود: مبلغان به مسائل جناحی وارد نشوند و گوشه‌ای از منابر خود جنبه سیاسی داشته باشند نه این‌که سیاست تمام منبر را اشتغال کند که سیاست زده می‌شویم.

وی عنوان کرد: مبلغان دینی سخنان مقام معظم رهبری را که تحلیل واقع بینانه و منصفانه است را بیان کنند و حساب شده و مستند و قوی در عرصه بیان مسائل سیاسی وارد شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص پاسخ به شبهات عنوان کرد: شبهات را مکتوب دریافت کنید و اگر می‌دانستید پاسخ دهید و در غیر این صورت بپرسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.